İhracat yönetimi ve Pazar araştırması anlatıldı

Çorlu Ticaret ve Sanayi Odası ve Avrupa İşletmeler Ağı Çorlu Proje Ofisi tarafından düzenlenen 'İhracat Yönetimi ve Pazar Araştırması Eğitimi' önceki gün gerçekleştirildi.

Çorlu 7.03.2014 15:01:00 0
İhracat yönetimi ve Pazar araştırması anlatıldı

İHRACATIN OLMAZSA OLMAZI

Çorlu TSO Meclis Toplantı Salonu'nda düzenlenen ve oldukça yoğun bir katılımın olduğu eğitimde Eğitmen Hakan Akın, ihracat yönetimi, pazar araştırması ve uygulamaları, masabaşı çalışma kaynakları ile müşteri bulma teknikleri konusunda katılımcılara geniş bilgiler verdi.  İhracatın alt yapısının oluşmasını altı ana başlık altında açıklayan Hakan Akın;  "Yönetim, bütçe, insan kaynağı, belgelendirme, bilgi ve yardımcı araç - gereçler ihracatta en önemli unsurlardır. İhracatta iyi bir eğitimin alınması, iş gezileri fuar planlaması yapılması, rakip analizi, eleman istihdamı çok önemlidir. Bu maddelerin yanı sıra, kapasite artırımı ve ucuz hammadde imkanlarının araştırılması bir ihracatın olmazsa olmazıdır" ifadelerini kullandı.

 

“PAZAR ARAŞTIRMA SÜRECİNDE İHTİYAÇLARIN BİLİNMESİ GEREKİYOR”

Pazar hakkında açıklamalarda bulunan Hakan Akın; "Ürün veya hizmeti satın alma potansiyelli alıcıların yerleşik olduğu ülke grubu, ülke veya şehirlere pazar denir. Pazar araştırması ise pazarlamacının karşılaştığı ürün, piyasa ve tüketici ile ilgili sorunların çözümüne yardımcı olabilecek bilgilerin sistemli ve objektif bir şekilde toplanması ve analizidir. Pazar araştırma süreci;  ihtiyaç, bilgilerin toplanması, analiz konularına dayanır" dedi. Masabaşı çalışma kaynakları konusunda bilgilendirme yapan Akın, firma içi kaynaklar, referanslar, yurtiçi bilgi kaynakları ve uluslar arası bilgi kaynaklarını kullanarak pazar araştırmasını genişletebiliriz" açıklamasında bulundu. Eğitimin son bölümünde müşteri bulma tekniklerinden bahseden Eğitimci Hakan Akın; " Müşterinin beklentilerine karşılık verebilmek çok önemlidir. Firmanın sağladığı imkanlar, müşterinin ihtiyacını karşılamalıdır. Ayrıca müşterinin beklentileri ve kurumun sağladıkları sonunda tüm ihtiyaçlar karşılanırsa tam bir müşteri memnuniyeti yaratmış oluruz" dedi.

 

Haber / Cem BÜLBÜL

 


0282 726 91 91
0282 747 65 10