Albayrak: " Hizmetin siyaseti olmaz"

Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi tarafından Bahçeağıl-Karaağaç arasında yapılan 7 bin 700 metrelik (RCC) Beton yol için açılış töreni düzenlendi.

Çerkezköy 29.07.2016 21:07:00 0
Albayrak:

AZ SAYIDA VATANDAŞ KATILDI

 

Dün Karaağaç mahallesi İnönü caddesi üzerinde düzenlenen törene Tekirdağ Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Albayrak, Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı M.Zeki Gürcün, Ergene Belediye Başkanı Rasim Yüksel, Akçansa’nın, Hazır Beton ve Agrega Genel Müdür Yardımcısı Musa Keşaplı, Türkiye Hazır Beton Birliği Yapı Malzemeleri Laboratuvarı Müdürü Cenk Kılınç, Kapaklı Belediyesi Başkan Vekili Yılmaz Saç, Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi Meclis üyesi Sami İkizler, Çerkezköy Belediyesi Meclis Üyesi Ensar Sivri, Kapaklı Belediyesi Meclis üyesi Nalan Çolak ile az sayıda vatandaş katıldı.

 

İLK KEZ İSVEÇ’TE UYGULANDI

 

Program Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasının ardından başladı. Açılış konuşmasını gerçekleştiren Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı M.Zeki Gürcün, “Silindirle sıkıştırılan beton yol (SSB) uygulaması 1930 yılında İsveç’te uygulanarak sonrasında Kanada, ABD, Fransa, Almanay, Belçika, Avustralya ve Hindistan olmak üzere tüm dünyada kullanılmakla birlikte yurdumuza gelmesi 2004 yıllarına rastlamaktadır. 2009 yılında pilot uygulama olarak Antalya’da yapılmış sonrasında da Denizli Belediyesi kent içinde ki tüm yollarında SSB uygulaması yapmıştır. Pamukkale Üniversitesi ile yapmakta olduğumuz projeler sırasında Prf.Dr. Soner Haldenbilen hocamız teknolojiden bahsederek konuda uzman olan eşi Nagihan Haldenbilen’i bize yönetmesi ve aldığımız brifing sonrasında konu ile çalışmalar başlatılmış, bu kapsamda ilk uygulama Süleymanpaşa ilçemiz Altınova mahallesinde Türkiye Çimento müstahsilleri birliği, betonsa ile işbirliği ile Ağustos 2015 tarihinde gerçekleştirilmiştir” dedi.

 

İHALELER KAPSAMINDA 50 KİLOMETRELİK YOL YAPIMI PLANLANDI

 

Gürcün konuşmasının devamında ise, “bu çalışmada 220 metreküpü betonsa hibesi olmak üzere bin 120 metreküp veton tüketilmiş ve bin metre beton yol yapılmıştır. Aralık 2015 tarihinde 2.Uygulama Saray ilçemiz fabrika ve depo caddelerinde gerçekleştirilmiş burada bin metre yol yapılarak 80 metreküpü atılım beton firmasından olmak üzere 980 metreküp beton tüketilmiştir. Köy yollarında uygulama yapılması kararı sonrasında inşaat mühendisimiz Hüseyin Tazegül Samsun’a yollanarak köy yolları uygulamalarını yerinde incelememiş ilgililerle görüş alışverişinde bulunmuştur. 2016 yatırım programında biri 15 bin metreküp (3 milyon 339 bin 400 TL) diğeri 20 bin metreküp (2 milyon 247 bin 900 TL) olmak üzere 2 ayrı ihale ile toplam 35 bin metreküp beton alımı gerçekleştirilmiş olup toplam ihale bedeli ise KDV dahil 5 milyon 587 bin 300 TL’dir. Bu ihaleler kapsamında 50 kilometre yol yapımı planlanmıştır” ifadelerini kullandı.

 

ÇERKEZKÖY-PINARÇA ARASINDA 3 BİN 800 METRELİK YOL DA YAPILACAK

 

Bahçeağıl-Karaağaç arasında 20 bin metreküplük ihale kapsamında tamamlanmış yolu hizmete sunduklarını sözlerine ekleyen M.Zeki Gürcün, “Bahçeağıl-Karaağaç yolu 7 metre genişliğinde 7 bin 700 metre uzunluğunda olup bu yolun yapımında 7 bin 30 metreküp beton tüketilmiştir. İşin yüklenicisi Akışık-As Beton firmaları olup, yüklenici nakliye dahil betonun metreküpünü 141 bin 50 TL’ye finishere teslim etmekte, serme sıkıştırma, derz kesme işçilikleri belediyemiz personeli tarafından gerçekleştirilmektedir. Bu ihale kapsamında Karamehmet-Avrupa Serbest bölgesi arası 3 bin 800 metre yolun  yapımı halen devam etmektedir. 1 Ekim tarihinden itibaren de Çerkezköy-Pınarça arası 3 bin 800 metre ile Büyükyoncalı-Yanıkağıl arası 9 bin metre yolun yapımı planlanmıştır” açıklamasında bulundu.

 

YÜZDE 49 DAHA UCUZA MAL OLMAKTADIR

 

SSB yolun Asfalt BSK Binder yola göre başlıca avantajları hakkında da bilgi veren Gürcün şunları söyledi; “ Daha hızlı inşa edilmesi, ithal asfalt malzemesi yerine yüzde 100 yerli malzeme kullanılması, daha kısa sürede kullanıma sokulabilmesi, herhangi bir demir donatı kullanılmaması, uzun ömürlü olması, kış şartların dahil tüm mevsim şartlarında uygulanabilmesi, nakliye avantajı, asfaltta oluşan tekerlek izi çöküntülerinin olmaması, aşırı taşıt yüküne dayanımının üstün olması ve en önemlisi de BSK yollara göre yüzde 49 daha ucuz olmasıdır. Yaptığımız analizlere göre serme ve sıkıştırma işçiliği hariç olmak üzere, temel takviyeli satih kaplama yollarının metrekaresi 13,80 TL, BSK (Binder) yolların metrekaresi 30,06 TL iken SSB yolların metrekaresi ise 20,14 TL’ye mal olmaktadır. Buna göre SSB yol BSK yol uygulamasına göre yüzde 49 daha ucuza mal olmaktadır” diye konuştu.

 

YÜZLERCE TONLUK DİNGİL AĞIRLIKLARINA KARŞI DAYANMAKTADIR

 

Zeki Gürcün’ün konuşmasını tamamlamasının ardından kürsüye gelen Türkiye Hazır Beton Birliği Yapı Malzemeleri Laboratuvarı Müdürü Cenk Kılınç ise yaptığı konuşmada, “Türkiye hazır beton birliği 1988 yılından bu yana ülkemizde güvenli ve dayanıklı yapıların inşası için gerekli olan kaliteli, doğru, çevreye duyarlı ve sürdürülebilir beton üretiminin ve kullanımının yaygınlaşması için çalışmaktadır. Betonun en önemli kullanım alanlarından biri de yollardır. Beton, havalimanlarında yüksek bir performans göstermekte, neredeyse tüm havalimanlarında kaplama malzemesi olarak kullanılmakta ve yüzlerce tonluk uçakların şiddetli inişlerine, yüzlerce tonluk dingil ağırlıklarına karşı dayanmaktadır” dedi.

 

TÜRKİYE’NİN HALA YENİ YOLLARA İHTİYACI VAR

 

Betonun çevreye karşı olmadığını ifade eden Kılınç, “ Emisyon açığa çıkarmaz, şehir içinde ısı adalarına neden olmaz, ıslak frenlemesi daha kısadır. Ağır taşıtlarda yakıt ekonomisi sağlar, daha az aydınlatma ihtiyacı duyar. Beton, uzun ömrü ve az bakım istemesiyle yazın görmeye alıştığımız bakım trafiğini azaltacaktır. Türkiye’nin hala yeni yollara ihtiyacı vardır. Ülkemizin dünyadaki diğer ülkelere göre daha özel bir durumu mevcuttur. Türkiye dünyada betonun en ucuz olduğu ülkedir. Çimento, Türkiye’de yerel olarak üretilmektedir. Beton yol yapımının artması cari açığı da azaltacaktır. Türkiye’nin gerek kaynak, gerekse mühendislik açısından beton yol yapımında son derece avantajlı ve yeterli bir ülke olduğunu belirtmek isterim. Türkiye Hazır Beton Birliği üyesi olan her firma Avrupa kriterlerine uygun üretim yapmaktadır. Bu nedenle üyelerimiz beton yollar projesi tamamen hayata geçtiğinde karayollarına beton sağlayabilecek kapasite ve bilgiye sahiptir” diye konuştu.

 

ÖNEMLİ BİR TEDARİKÇİ OLARAK YER ALDIK

 

Akçansa’nın, Hazır Beton ve Agrega Genel Müdür Yardımcısı Musa Keşaplı ise yaptığı konuşmada, “Akçansa çimento Türkiye’nin lider yapı malzemeleri şirketi olup, Marmara, Ege ve Karadeniz bölgelerinde faaliyet göstermektedir. İstanbul-Büyükçekmece, Çanakkale ve Samsun-Ladik’teki üç fabrikamızda çimento ve klinker üretimi gerçekleştirmekteyiz. Ayrıca hazır beton markamız olan Betonsa ile Karadeniz, Marmara ve Ege bölgelerimize yayılmış 40’a yakın hazır beton tesisimizle üretim yapmaktayız. Betonsa markamızla son olarak 3.Köprü için özel olarak üretilen 100+beton sayesinde Türkiye’nin en yüksek betonarme köprüsünün inşaatında önemli bir tedarikçi olarak yer aldık” ifadelerine yer verdi.

 

ÜLKEMİZ İÇİN ÖNEMLİ BİR SORUN TEŞKİL ETMEKTEDİR

 

Sektöre yöne veren öncü şirket olarak Ar-Ge ve inovasyonun temel öncelikleri arasında yer aldığını sözlerine ekleyen Keşaplı şöyle devam etti; “ Amacımız müşterilerimizin beklenti ve ihtiyaçları dahilinde ürün ve hizmetler üretmek ve bunları uygun maliyetler ile sunabilmektedir. Karayolları ülkemizde ulaşım ve taşımacılık açısından 1.sırada yer almaktadır. Bu nedenle karayolları ekonominin yaşamsal öneme sahip ana damarlarından biridir diyebiliriz. Bununla birlikte son 50 yıldır karayolları yapımında ülkemizde kullanılan tek malzeme asfalttır. Asfalt yollar teknik nedenlerle Türkiye’de artan ağır taşıt trafiğini kaldırmakta her geçen gün zorlanmakta ve sürekli bakım onarım çalışması gerektirmektedir. Karayolları verilerine göre her bir kilometrelik otoyol bakımının ülkemiz için yıllık 500 bin dolar maliyeti vardır. Tüm bu maliyet zaman ve işgücü kaybı ülkemiz için önemli bir sorun teşkil etmektedir. Bu noktada karşımıza çözüm seçeneklerinden biri olarak beton yollar çıkmaktadır. Beton yollar asfalt yollara göre daha dayanıklı, daha az sıklıkta bakım onarım gerektiren, ana malzemesi ülkemizin kendi kaynaklarından sağlanan ve uygun maliyetlerle yapılabilen bir seçenektir” açıklamasında bulundu. 

 

DİĞER KÖY YOLLARINA DA AYNI HİZMETLERİ BEKLİYORUZ

 

Keşaplı’nın ardından kürsüye gelen Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi ile Kapaklı Belediye Meclis üyesi Sami İkizler, Kapaklı’nın yeni bir ilçe olduğunu ve 100 bini aşkın nüfusla ihtiyacının her geçen gün arttığını belirterek, “Bizim köylerimiz konumları ve nüfusları açısından diğer köylerden çok daha önemli bir yapıya sahiptir. Eskiden bu yollara yaptığımız yamalarla fotoğraf çekilerek övünüyorduk. Şimdi yaptığımız bu yollarla gurur duyuyoruz. Diğer köy yollarımıza da bu hizmeti bekliyoruz. Bu hizmetlerin Kapaklımıza hayırlı olmasını diliyorum” dedi.

 

YOLA ZARAR GELMEMESİ ADINA VATANDAŞLARIMIZA GÖREVLER DÜŞÜYOR

 

Açılış töreninde son olarak kürsüye gelen Tekirdağ Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Albayrak ise, “Ülkemiz yavaş yavaş toparlanmaya başladı. Dünyada darbe kelimesinin kalmadığı bir dönemde bir macera yaşadık. Tüm vatandaşlarımızın birlik olmasıyla o maceracılar tarihin kirli mezarlığına gömüldüler. Açılışı gerçekleştirilen Bahçeağıl-Karaağaç Beton Yolu için vatandaşlarımızdan ricam, biz bu yolları, taşımacılık sektöründe çalışanlar biraz daha fazla para kazansınlar diye yapmıyoruz. Vatandaşlarımız rahat rahat kullanabilsinler diye yapıyoruz. Aşırı yüklü araçları ihbar etmeliyiz. Bu yollara zarar gelmesini engellemeliyiz. Tonajı aşan araçların yola zarar vermesini engellemede vatandaşımıza da görev düşüyor” diye konuştu.

 

YOLUN HAYIRLI OLMASINI TEMENNİ ETTİ

 

Albayrak konuşmasının sonunda ise, “yaptıklarımız bir hizmet yarışıdır. Biz buraya Cumhuriyet Halk Partisi’yle geldik ama hizmet yaparken siyasetin dışında kaldık. Hizmetin siyaseti olmaz. Ben istiyorum ki bu açılışlara tüm halkımız, tüm siyasi partilerimiz, tüm Milletvekillerimiz katılsın. Hep birlikte kutlayalım. Bu yollardan hepimiz geçeceğiz. Yolun tüm Kapaklı ve mahallelerine hayırlı olmasını temenni ediyorum” açıklamasında bulundu. Yapılan konuşmaların ardından yolun açılış kurdelesi katılımcılar tarafından kesildi. 

 

Haber / Emrah ÇOĞALAN


0282 726 91 91
0282 747 65 10