"Satın alma işletme için çok önemli"

Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası 'Tedarik Zincirleri Yönetimi' eğitimlerine devam ediyor. Dün de ÇTSO konferans Salonu'nda 10.00-14.00 saatleri arasında müzakere ve pazarlık yönetimi ve pazarlık y

Çerkezköy 15.11.2017 18:48:00 0

Konferansın konuşmacılığını İstanbul Üniversitesi Pazarlık Yönetimi Kürsüsü Başkanı ve Tinova Bileşim Teknolojileri A.Ş. İşletme Sahibi Prof.Dr. Murat Erdal yaptı. Bilgilendirme toplantısına sanayi kuruluşlarının satın alma ve tedarikçileri ile bazı işyerlerinin sahip ve yöneticileri katıldı.  

 

“İYİ YÖNETİCİ DAİMA ALDIĞI İYİ KARARLARLA TANINIR”

 

Seminerde konuşan Prof.Dr. Murat Erdal “ Günümüzde Müzakere ve Pazarlık yönetimi önemli bir yer tutmaktadır. Bu nedenle lojistik, satış pazarlama,iş geliştirme, proje, nakliye, operasyon, müşteri ilişkileri,depo birimlerinde görev yapan çalışanları ve bu alanda kariyer yapmayı hedefleyen kişileri kapsamaktadır. İyi yöneticiler daima aldıkları doğru kararlar ile tanınırlar. Karar alma yeteneğinin geliştirilmesinde kuşkusuz müzakere ve pazarlık gücünün önemi büyüktür. Özellikle işletme ve çevresi  ile yürütülen ticari pazarlıklar çok önemlidir”dedi.

 

“SATIN ALMA İŞLETME İÇİN ÇOK ÖNEMLİ”

 

Erdal “ İşletmelerde satın alma çok önemlidir. Bu konuda satın alma stratejilerini devreye sokulması gerekiyor. Gelişen dünya ekonomisinde satın alma giderek daha da önem kazanmaktadır. Satın alma sürecinde evrak, işlem ve iş akışı, satın almanın lojistik ile ilişkileri, stok maliyeti sorumluluğunun tanımlanması, satın almada bilgisayardan yararlanma, işletim programlarının satın alma ile ilişkileri, satın almanın organizasyon içindeki yeri çeşitli organizasyon uygulamaları, satın alma bölümünün organizasyonu, satın almanın kalite sorumluluğu vardır. Bu tür çalışmayı gerektiren nedenler ve çalışmada uygulanabilir bir değerlendirme yapmalı. Özellikle endüstriyel pazarda güven bir çırpıda oluşmuyor ama güvensizlik bir çırpıda oluşuyor. Bu nedenle satın almada güven çok çok önemli” diye konuştu.

 

“İDEAL BİR SATIN ALMACININ DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR”

 

Erdal, Tedarikçi seçiminde kullanılacak olan olası standart yöntemlerinden bahsederek “İdeal bir satın almacının 24 saati nasıldır olmalıdır. 24 saat kullanımı satın almacının hangi performansını  iyi yada kötü nasıl etkileyeceğini düşünerek ona göre iyi bir karar almalı ve iyi yönde hareket etmelidir. Profesyonel verimsizlik başarısızlıkla sonuçlanırsa kişisel verimsizliği etkiler. Satın alma mesleğinde profesyonellik ve özel yaşam iç içedir ve bu konuya da dikkat edilmelidir. Satın almacının inisiyatif kullanmalı ve inisiyatif kullanımını engelleyebilecek olan faktörleri ortadan kaldırmalıdır. Malzeme yönetimi ve planlama işbirliği konusunda da satın alma planlaması ve satın almanın stok yönetimi konusundaki sorumluluğu bulunmaktadır. Satın alma bütçesi konusunda  başarılı bir bütçe hazırlamaya yönelik yaklaşımlar yapılmalı.  Özellikle yüksek enflasyon ortamında bütçe hazırlanması önündeki engeller. Kararsız talep durumunda bütçe hazırlanmasının önündeki engelleri kaldırma çalışmaları da önemlidir. Bütçe hazırlama mantığı ve kolay projeksiyon yapabilme avantajlarını iyi değerlendirilmeli. Satın almacı yani tedarikçinin bütçe yapılabilmesinin temel çıkış noktası bu konuda iyi bir bütçe yapmasıyla olur. Hazırlanan bütçe verilecek olan hedeflere göre hazırlanmalıdır. Performans ölçümünde  de çeşitli kriter  yani hangi kriter doğru olabilir ona göre hareket edilmelidir. Ayrıca satın almada maliyet düşürme yöntemlerini de göz önünde bulundurmak gerekmektedir. Stok maliyetlerinde düşüm satın almacının maliyet düşürme önceliği olmalı ve stok maliyeti düşürme çalışmalarında satın almanın olası kuvvetli katkılar sağlar. Satın almada toplam kalite yönetimine de önem verilmeli ve satın almada takım çalışması ve işletme içinde satın almanın takım gibi çalışacağı diğer departmanlar ve iş birliği içerisinde olunmalıdır “diye konuştu. Toplantı sonunda da Prof.Dr. Murat Erdal katılımcıların sorularını yanıtladı.

 

Haber / Seyit SÜREN

 


0282 726 91 91
0282 747 65 10