Çorlu tren kazasındaki Bilirkişi Raporu, TCDD Yönetimi'nin istifasını gerektirir

Çorlu Sarılar Mevkii'nde 8 Temmuz'da meydana gelen, tren kazasına  ilişkin çıkan Bilirkişi Raporu hakkında açıklamada bulunan Cumhuriyet Halk Partisi Tekirdağ Milletvekili İlhami Özcan Aygun; Bilir

Çorlu 13.10.2018 16:48:00 0
Çorlu tren kazasındaki Bilirkişi Raporu, TCDD Yönetimi

Cumhuriyet Halk Partisi Tekirdağ Milletvekili İlhami Özcan Aygun, Çorlu Sarılar Mevkii’nde 8 Temmuz’da meydana gelen, 25 vatandaş hayatın kaybederken 340 vatandaş yaralandığı tren kazasına  ilişkin çıkan Bilirkişi Raporu hakkında açıklamada bulundu.

 

TÜM FATURA YOL BAKIM ONARIM EKİBİ’NE KESİLDİ

 

İstanbul Üniversitesi’nden Prof. Dr. Binboğa Sıddık Yarman, İstanbul Gelişim Üniversitesi’nden Prof. Dr. Mustafa Karaşahin, Namık Kemal Üniversitesi’nden Araş. Gör. İnşaat Yüksek Mühendisi Engin Bıçakcı, İnşaat Mühendisi Hakan Bozbulut, ve Serbest Makina Mühendisi Bedri Duman’dan oluşan 5 Bilirkişi Heyetinin, nihayet raporunu hazırladığını ve 8 Ekim’de Çorlu Cumhuriyet Başsavcılığı’na sunduğunu belirten Aygun, Bilirkişi Heyeti’nin 33 sayfalık Raporu’nda TCDD Yönetiminin aklandığını ve tüm faturanın Yol Bakım Onarım Ekibi’ne kesildiğini ileri sürdü.  

 

“KAZANIN MEYDANA GELMESİNDE ASLİ KUSURLU” BULUNDULAR

 

Bilirkişi Raporu’nun, TCDD’deyi aklama çabalarına karşın ihmaller zincirini gizleyemediğini ifade eden Aygun, ‘’ Raporda; Halkalı 14 Demiryolu Bakım Müdürlüğü’nde Demiryolu Bakım Müdürü olan Turgut Kurt, Halkalı 14 Demiryolu Bakım Müdürlüğü Çerkezköy 143 Yol Bakım Şefliği’nde Yol Bakım Onarım Şefi olan Özkan Polat, Mayıs 2018 Senelik Umumi Muayene Raporu’nda imzası olan Köprüler Şefi Çetin Yıldırım, Halkalı 14 Demiryolu Bakım Müdürlüğü’nde Çerkezköy 143 Yol Bakım Şefliği’nde Hat Bakım ve Onarım Memuru olan Celaleddin Çabuk, “Kazanın meydana gelmesinde asli kusurlu” bulundu’’ dedi.

 

CİDDİYETSİZLİĞİ DE ORTAYA KOYMAKTADIR

 

Kusurlu bulunan 4 memurun; adli kontrole tabi tutulması talebiyle 11 Ekim’de Sulh Ceza Mahkemesi’nde ifadeleri alındıktan sonra adli kontrol şartıyla serbest bırakıldığını belirten Aygun; ’’Bazı üyeleri TCDD’ye danışmanlık yapan ve kaza yapan hattın sinyalizasyon ihalelerini alan şirketlerde görev alan Bilirkişi Raporu’nda tüm faturanın yol-bakım ekibine kesilmesi hakkaniyetle bağdaşmamaktadır. Nitekim Raporda; TCDD’deki ihmaller, büyük organizasyon hataları TCDD Yönetimi’ni aklama çabasına karşın gizlenememiştir. Hatalar sıralanırken, TCDD Yönetimi’nin değil, “mevzuatın” suçlanması bilimsellikle bağdaşmamaktadır. Rapor, bu haliyle kazada yaşamını yitiren aileleri incitirken, Yönetim Kademesi’ne dokunulmaması nedeniyle yeni kazaların da önüne geçemeyecektir. Çünkü hatalar, yönetimden başlamaktadır. Raporda, TCDD’deki dönüşümün başarısız olduğu, devlet kurumları arasında koordinasyon olmadığı ortaya konmaktadır. TCDD Yönetimini aklayan Rapor, çelişkili bir biçimde kurumdaki bilim dışı ve ciddiyetsizliği de ortaya koymaktadır’’ dedi.

 

TÜMÜYLE TCDD YÖNETİMİ’NİN HATASIDIR

 

Aygun; ‘’Raporun sonuç bölümünde, “TCDD dönüşümünü tamamlayamaması, Meteoroloji ile TCDD arasında koordinasyon yapısının olmaması, yeni gelişen hat izleme ve demiryolu yapım teknolojilerinin henüz etkin bir şekilde kullanılamaması, kaliteli personel sayısının yetersizliği mevzuattan kaynaklanan eksikliktir” denerek, TCDD üst yönetimi aklanmıştır. TCDD Yönetimi, bu kazadan sorumlu tutulmayarak, kazanın sorumluluğunun tümüyle yol bakım onarım ekibine bırakılması skandaldır. Nitekim bugüne kadar çıkılan tüm ihalelerde kaza olan menfezdeki temizlik ve yenilenmenin es geçilmesi tümüyle TCDD Yönetimi’nin hatasıdır’’ dedi.

 

TOPYEKÛN BİR DEĞİŞİM ŞARTTIR

 

TCDD’de dönüşümün tamamlanamadığı tespiti yapılırken, kalifiye elemanların çok az olduğu bile itiraf edilirken, bilim ve teknolojideki son gelişmelerin dikkate alınmadığı, iklim değişikliği çerçevesinde menfez güçlendirmesinin dahi yapılmadığı itiraf edilirken, TCDD Yönetimi’nin mevzuat eksikliği gerekçesiyle aklanmasının kabul edilemez olduğunu ifade eden Aygun; ‘’TCDD’deki özelleştirme sürecinin kalifiye elemanları azalttığı gerçeği, AKP iktidarının büyük hatalarını ve bu kazadaki sorumluluğunu da özetlemektedir! Bilirkişi Heyeti’nde yer alan Prof. Dr. Binboğa Sıddık Yarman’ın Yönetim Kurulu Üyesi olduğu Savronik’in trenin devrildiği hattın sinyalizasyon ihalesini alması; Prof. Dr. Mustafa Karaşahin’in de kaza olan hattın yenileme projesi danışmanı olması dikkat çekicidir. Bu nedenle Rapor’da TCDD Yönetimi’nin aklanması açısından büyük soru işaretleri yaratmakta, vicdanları sarsmaktadır.  CHP Tekirdağ Vekili olarak Bilirkişi Raporu çerçevesinde gerçek sorumluların yargılanması, TCDD Yönetimi’nin istifa etmesi gerekmektedir. Demiryollarında bundan sonra yeni kazalar meydana gelmemesi için topyekûn bir değişim şarttır’’ dedi.

 

Haber: Hilal ÇARIKÇI

 


0282 726 91 91
0282 747 65 10