Facebook globalde 1. sırada

Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası ev sahipliğinde Sönmez Akademi tarafından 'İleri Düzey Facebook İnstagram Reklamcılığı' eğitimi verildi. Dijital Pazarlama Uzmanı Adem Örnek konuşmacı o

Çerkezköy 21.11.2018 16:29:00 0
Facebook globalde 1. sırada

Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası ev sahipliğinde Sönmez Akademi tarafından ‘İleri Düzey Facebook İnstagram Reklamcılığı’ eğitimi verildi. Dijital Pazarlama Uzmanı Adem Örnek’in konuşmacı olarak katıldığı eğitime yaklaşık 100 girişimci katıldı.

 

FACEBOOK GLOBALDA 1. SIRADA

 

Facebook ve instagram üzerinden doğru reklam ve  doğru strateji oluşturma hakkında bilgi veren Adem Örnek,” Facebook’a ya da instagrama direk fotoğrafı yükle, gönderiyi öne çıkar, reklamı oluştur. Bu yanlış bir işlemdir. Normalde biz böyle yaptığımızda gönderi başına bir kuruş vermek yerine bu sefer böyle bir işlem yaptığımızda 60 kuruşa kadar yüksek fiyatlar çıkıyor. İşte bugün amacımız ise doğru reklam ve doğru strateji oluşturmaktır. Dünya bazına baktığımızda sosyal medya kullanımının oranları çok fazladır. Dünya üzerinden baktığımızda 47 milyon insan facebook kullanıyor, facebook globalde 1’inci sırada instagram ise 4’üncü sıradadır. Ortalama aynı olarak gözüküyor ama biz instagramı daha önde tutuyoruz daha çok kullanıyoruz. Diğer seçenekler ise sırasıyla Youtube aylık 40 milyon kullanıcı, twitter aylık 13miyon 500 bin kullanıcı, aylık 14 milyon kulanıcı  Foursquare ve Swarm  üzerinden reklam vermektedir’’ dedi.

 

‘’İLK OLARAK PAZARLAMA HEDEFİ BELİRLENMELİ’’

 

Reklam türünü seçmeden önce ilk olarak pazarlama hedefinin belirlenmesi gerektiğini ifade eden Adem Örnek; ‘’Reklam modelleri kampanya amacına göre açılır. Reklam modelleri bu amaç ne ise onu yükseltecek ve maliyetini azaltacak şekilde yayın yapar. Örneğin video izlenmesi amacı ile açılmış reklam modeli en fazla video izlenmesini alacak şekilde yayınlanır. Facebook ve ınstagram üzerinden reklam vermemin en önemli kuralları bilinirliliktir. Benim bir markam var ve bu markayı global bazda yerel bazda yada oluşturduğum markayı duyurmak istiyoruz. Herkes tarafından tanınıp daha fazla kitleye ulaşmasını istiyoruz. Bunu Marka Bilinirliği kısmından yapıyoruz.  Erişim ise gönderilecek bir kampanyamız, ürünümüz var bunu oradan yapıyoruz. Etkileşim kısmından gönderimizi daha fazla kişiye duyurabiliriz’’ dedi.

 

İLK OLARAK MARKAM BİLİNİYOR MU DİYE SORGULANMALI

 

Tüketici yolculuğuna göre reklam modelleri hakkında da bilgi veren Adem Örnek, ‘’İlk olarak markam biliniyor mu bunu sorgulamamız gerekiyor. Ardından ben kullanıcılarıma erişebiliyor muyum bunu bilmemiz gerekiyor. Değerlendirme kısmında benim videom ne kadar izleniyor, ziyaret sayısını arttırabildim mi, gönderimi öne çıkarabildim mi diye değerlendirme yapmamız gerekiyor. En son satın alma bölümüne geçiyoruz. Bilindik markalar hemen satın alma bölümüne geçebilir. Çünkü zaten onlar markalarını insanlara tanıtmıştır’’ dedi.

 

INTAGRAMDA SÜRE SIKINTISI VAR

 

Örnek, konuşmasında ınstagram ve facebook üzerinden videolu reklam vermek hakkında bilgi verdi. Facebooka  videolu bir reklam vermek istenildiğinde  süre hakkında hiçbir şekilde sıkıntı yaşamıyorken bu sürenin ınstagramda maksimum 59.59 saniyenin üstüne çıkılmadığını kaydeden Örnek;  “Sayfada reklam vermek için  facebookta belli bir kitleye sahip olmak gerekmiyorken bu ınstagramda ise 10 bin takipçi olması gerekmektedir. Reklamlarda yazı yüzde 20’den az olması gerekmektedir. Eğer görsel üzerinde ki yazınız yüzde 20’den fazlaysa bu reklam olarak çıkmıyor. Yani reklam verirken resimle birlikte yazı ve logo koymak isteseniz bunu kabul etmez sadece düz bir resim isteniyor” dedi. Eğitimin 2’nci bölümünde Adem Örnek teorik olarak anlattıklarını katılımcılara pratik olarak yaptırdı.

 

Haber: Hilal ÇARIKÇI


0282 726 91 91
0282 747 65 10