Gider: Kalitede müşteri memnuniyeti önemli

Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası eğitimlerini aralıksız olarak sürdürmeye devam ediyor. Cumartesi günü de meclis Salonun'da 9.30-16.00 saatleri arası Cumartesi ve Pazar günleri devam etti 'kalite yönet

Çerkezköy 27.10.2019 07:58:00 0
 Gider: Kalitede müşteri memnuniyeti önemli

KALİTE NEDİR?

 

Banu Yüksel Gider, katılımcılara önce kalitenin ne olduğunu anlatarak “ Kalite, bir ürün yada hizmeti ekonomik yoldan üreten ve tüketici isteklerine cevap veren bir sistemdir. Ayrıca kalite en ekonomik en kullanışlı ve tüketiciyi daima tatmin eden kaliteli ürün geliştirme tasarımını yapmak,üretmek ve satış sonrası hizmeti vermektir.Öte yandan kalite üretilen ürünlerde sınırlı değildir. Müşteri memnuniyeti ile de ilgilidir. Kalite verimliliğinin de önemine değinerek, “Kalite verimliliği arttırır. Gereksimlere uygunluktur. Kalite tepe yönetim sorumluluğundadır.kalite verimliliği ve rekabeti arttırır.Kalite kullanıma uygunluktur.yaratıcılığı destekler. Kalıcı sonuçlar için önleyici olur. Kalite için Tepe Yöneticiler değişmek zorunda değildir”dedi.

 

MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ DE ÖNEMLİ

 

Eğitmen Banu Yüksel Gider , “Kalite’de Müşteri memnuniyeti ve müşteri şikâyetlerinin değerlendirilmeside önemlidir. Dolayısıyla bunun için müşteri memnuniyeti de dikkate alınarak bir birim oluşturulmalıdır.  Kelite üretim standartlarına uygun olarak üretilerek elde edilir.Dolayısıyla kaliteden ödün vermemek için stadartlara uygun ortam ve gereksimlerin olması gerekmektedir. Kurulmuş olan kalite yönetim sisteminin yönetsel kısmı bu maddede belirlenir. Yönetimin desteği önemlidir. Kurulan sisteme yönetimin tam desteği yoksa sistem başarısız olur. Bu madde içeriğinde organizasyon yapısı, görev tarifleri, yönetim temsilcisi belirlenir. Oluşturulan sistemin yönetim tarafından kontrol, gözden geçirme yöntemleri belirlenir. Yönetim desteği de verilmiş olan kalite sistemini yürütmek için kaynak ihtiyacının sağlanması gerekir. Ürün gerçekleştirme maddesi üretimin tasarlandığı ve gerçekleştirildiği safhadır. Üretim için gerekli olan tüm detaylar bu maddenin altında verilmiştir”  diye bilgi verdi.

 

 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİNİN PRENSİPLERİ NELERDİR

 

Gider,Kalite yönetim sistemine göre kurulu olan sistemin işleyişinin kontrol edildiği iyileştirme imkanlarının değerlendirildiği maddenin Ölçme, Analiz ve İyileştirme olduğunu  dile getirerek, “Bu madde içeriğinde ise sürekli iyileştirme, iç denetimler, uygun olmayan ürünün kontrolü, düzeltici faaliyetler, önleyici faaliyetler vardır. Kalite Yönetim Sisteminin prensipleri arasında müşteri odaklılık, liderlik, çalışanların katılımı, proses yaklaşımı, yönetimde sistem yaklaşımı, sürekli iyileştirme, verilere dayalı karar verme yaklaşımı ve tedarikçilere karşılıklı faydaya dayanan ilişkiler yer almaktadır” diye konuştu.

 

 KALİTE PLANLAMA DA ÇOK ÖNEMLİDİR

 

Kalite Planlamanın önemlinden de bahseden Banu Yüksel Gider,“Bir ürünün müşteri memnuniyetini sağlayabilmesi için gerekli adımları tanımlayan ve gerçekleştiren bir metottur. Yeni bir ürünün devreye alınması için tasarım aşamasından başlayarak seri üretime geçene kadar yapılacak tüm işlemleri içeren plandır. Gerekli tüm adımların zamanında tanımlanabilmesi için ilgili kişiler arası iletişimi kolaylaştırmaktır. Kalite Planlamanın esasları arasında müşteri memnuniyeti için kaynakların yönetilmesi, gerekli değişikliklerin önceden  belirlenmesi, geç değişikliklerden kaçınılması, kaliteli bir ürünün zamanında ve en düşük maliyetle sağlanması, ekibin oluşturulması, faaliyet alanın tanımlanması, ekipler arası faaliyetler, eğitim, müşteri ve tedarikçi katılımı, eş zamanlı mühendislik, kontrol planları, sorunların çözümü ve ürün kalite planlama zamanlaması olarak sıralandırılmaktadır”diye konuştu.

 

Haber/Seyit SÜREN

 


0282 726 91 91
0282 747 65 10