Belediye Personeline ' Kalite Eğitimi'

Kapaklı Belediyesi, kalite yönetimi kapsamında belediye personellerine yönelik eğitim programlarını devam ettiriyor. Kapaklı Belediye Başkanı Mustafa Çetin yaptığı açıklamada, "Tüm personelin daha

Kapaklı 15.06.2021 16:35:00 0
Belediye Personeline

Kapaklı Atatürk Kültür Merkezi'nde düzenlenen ‘Temel ISO 9001-2015 Kalite Yönetimi’ eğitim programının ilk grubunda belediye başkan yardımcıları, birim müdürleri, kalite yönetimi temsilcileri ve belediye personeli katıldı.

 

EĞİTİMLERİ ÖNEMSİYORUZ

 

Hafta boyunca devam edecek olan eğitim programında toplam kalite yönetimi TSE Eğitim Uzmanı Bülent Kamış anlattı. Kamış, kurumsal firmalarda kamu işletmelerinde ve belediyelerde kalitenin önemine vurgu yaptı. Kamış, her bir bireyin çalıştığı kurumdan, her kurumunda çalıştırdığı personelden beklentisinin yanı sıra itibar kazandırma beklentisi olduğunu kaydetti. Kapaklı Belediye Başkanı Mustafa Çetin, belediye olarak bir kalite yolculuğuna çıktıklarını bu yolculukta bir değişimi başlattıklarını söyledi. Çetin, "Tüm personelin daha kaliteli hizmet verebilmesi ve sisteme adapte olması için bu tür kurum içi eğitim programlarını önemsiyoruz” diye konuştu.

 

PUKÖ MODELİNDEN SÖZ EDİLDİ

 

Kalite standartlarında planla, uygula, kontrol et ve önlem al (PUKÖ) modelinden de bahseden Kamış, “Yaptığımız her işi PUKÖ modeliyle sistematik şekilde yapılması gerekiyor. Bireysel önlemler yerine kurumsal düzeyde iyi bir planlama ve önlem almayı yapabilmemiz gerekiyor. Özel hayatımızda etkin bir planlama yaparken işte neden yapamıyoruzu kendimize sormak gerekiyor. Kuruluşun hedeflerini geliştirmesine ve ulaşmasına etki eden iç ve dış konularına kuruluş bağlamı diyoruz. Buna ek olarak bir de paydaşlarımız yani ilgili taraflarımız var. Amacımız bizim belediyede vatandaşın yani hizmeti alanın memnuniyetini düşünmemizdir. Standart temelde asıl olan kurumsal bir hafıza oluşturmak. Bir kurum var ve burada yüzlerce çalışan var burada da değişimler oluyor. Çağımız bilgi çağı, verileri anlamlı hale getirip bilgilerimizi kullanmamız lazım. Kurumsal bilgilerimizi tecrübe ile destekleyince bilgi birikimi oluşturuyoruz.Bilgi birikimi yani çalışan sermayeyi arttırmak gerekiyor. Amaç, bilgiyi üst düzeye taşımak. Bunu yaparken standartların planlı maddelerini hayata geçirmek gerekiyor. Kalite belgesi almak kaliteli olduğunun anlamı taşımaz, bu sadece sistematik bir çalışma olduğunu ifade eder. Kalite başı olan fakat sonu olmayan bir yolculuktur” dedi.

 

Haber/Gülay YİĞİT SEZEN


0282 726 91 91
0282 747 65 10