Uz: Çok alternatifli projeler hazırlatılmalıydı

Çerkezköy'de görev yapan eski belediye başkanlarının görüşüne başvurduğumuz tam otomatik yer altı otoparkı ve meydan düzenlemesine ilişkin yazı dizimizin ikinci konuğu, 2004 yılında bel

Çerkezköy 18.10.2021 17:59:00 0
Uz: Çok alternatifli projeler hazırlatılmalıydı

Çerkezköy Belediye Eski Başkanı Mehmet Uz, Çerkezköy’deki alt yapı çalışmaları, meydan altı otopark projesi, meydan düzenlemesi ile ilgili görüşlerini paylaştı.

 

AÇIKLAMALARDA BULUNDU

 

İlçe merkezinde devam eden içme suyu ve kanalizasyon alt yapı şebekesinin değişimi ile ilgili görüşlerini bildiren Çerkezköy Belediye Eski Başkanı Mehmet Uz, “Öncelikle Çerkezköy ün geleceğini etkileyecek böyle büyük ve önemli bir konuda geç kalınmış olsa da tartışma imkanı yarattığınız ve görüşlerimizi vatandaşlarla paylaşma imkanı sağladığınız için gazeteniz yönetimine ve emekçilerine teşekkür ederim. Esasında yapılması gereken mevcut belediye yönetiminin aynı anlayışla bu organizasyonu gerçekleştirmesi ve bir dönem Çerkezköy’ün sorumluluğunu taşımış insanların konu hakkındaki düşüncelerini alıp değerlendirmesiydi, fakat olmadı” dedi.

 

“SİYASETİ 2009 YEREL SEÇİMLERİNDE NOKTALADIM”

 

Ocak ayında eski belediye başkanı ve görevdeki belediye başkanı arasında borçlar konusunda yaşanan polemikte adı geçtiği içi istemeyerek de olsa cevap vermek zorunda kaldığını, bu açıklamayı okuyanların tekrar siyasete geri dönüp dönmeyeceğini merak ettiklerini söyleyen Mehmet Uz, “Siyaseti 2009 yerel seçimlerinde noktaladım. Siyasete dönme gibi bir düşüncem, arayışım yok ve bundan sonrada kesinlikle olmayacak. Aktif siyaset defterini kapattım ve açmayı da asla düşünmüyorum. Çünkü; çalanlarla çalmayanı ayıramayan, belediye imkanlarıyla rantiyecilik yaparak servet kazananlarla boğazından haram lokma geçmeyeni ayıramayan bir seçmen kitlesinin çoğunlukta olduğu bir yerde benim o insanlara harcayacak ne bir damla alın terim, ne de bir saniye vaktim var. İngilizlerin de dediği gibi, toplumlar layık olduğu yönetimlerle yönetilir” dedi.

 

ÇERKEZKÖY’ÜN ALTYAPISI 25 YILDA NEDEN ÇÖKTÜ?

 

Sağlık sorunları ve Covid-19 pandemi süreci nedeniyle iki yıldır Çerkezköy’den uzak olduğunu ve ilçedeki gelişmeleri basından takip etmeye çalıştığını ifade eden Uz,  “Bildiğim kadarıyla TESKİ ve Çerkezköy Belediyesi anlaşarak 1990’lı yılların ilk yarısında Çerkezköy’e yapılan içme suyu şebekesinde kullanılan asbest boruların hem insan sağlığına zararlı olabileceği hem de sık sık patlaması nedeniyle su kesintilerine neden olduğu için değiştirilmesi kararı almışlar. Bunun için İller Bankası’ndan kredi talepleri olmuştu. Bu kredinin çıkıp çıkmadığını bilmiyorum. Büyük ihtimal ile kredinin geri dönüşünü TESKİ ödeyeceği için belediyemize ilave bir yük gelmeyecektir. Kanalizasyon şebekesinin yetersiz kaldığı ileri sürülerek Atatürk, Öztrak ve ana caddelerle ilgili bağlı sokaklarda yeni kanalizasyon ve yağmur suyu hatları yapıldığını biliyoruz. Esasen alt yapı şebekeleri yapılırken ekonomik ömürleri 50 yıl ve üzeri olarak kabul edilir. Peki Çerkezköy’ün su ve kanalizasyon altyapısı 25 yılda neden çöktü? Ekonomik ömrünün daha yarısına gelmeden çöken altyapının sorumlusu kim? Bu israf değil mi? Bunun parası kimden çıkacak? İşte bu soruların cevaplarını bulup  iyi analiz edemezsek daha çok altyapılarımız çöker ve belediyeler aynı işi defalarca yapmaya devam eder. Kanalizasyon alt yapısının yetersiz kalmasının sorumlusu Belediye Meclisleri ve burada alınan kararlardır. Tam da bu noktada belediye meclislerinde yapılan hataları dile getirmeyi ülkemde yaşayan namuslu insanlara karşı bir borç biliyorum. Belki ders alma adına iyi olabilir” dedi.

 

“KÜÇÜK OLAN SİZİN BEYNİNİZ”

 

1994-1999 döneminde ilçe geneline verilen bir kat ilave kararının Çerkezköy’ün alt yapısına büyük bir yük getirdiğini ve belediye başkanı olarak görev yaptığı dönemde bu kararın iptal ettiklerini kaydeden Uz, Ancak; 2004yılında göreve gelen yeni yönetim ilk meclis toplantısında yeniden Çerkezköy geneline bir kat ilave kararı aldı. Bu başlangıç oldu. Ardından hemen her toplantıda yapılan plan tadilatlarıyla imar planı sadece göstermelik kaldı, isteyen müteahhitler bir yolunu bulup kendi planını uyguladı. Şimdide kanalizasyon alt yapısında boru çapları küçük diyorlar. Küçük olan sizin beyniniz, siz planlanandan 3,5 kat nüfusu getirip o belediye sınırlarına sıkıştırırsanız;ne alt yapınız yeter,ne otoparkınız yeter ne okulunuz yeter hiçbir şey yetmez. Ama utanmadan sıkılmadan planda yer bırakmamışlar veya boru çapları küçük olmuş dersiniz. İmar planına yapılan yanlış müdahalelerle planlanandan 3,5 kat fazla nüfusun belediye sınırlarına sıkıştıran ve kanalizasyon altyapısının yetersiz kalmasına sebep olan Belediye Başkanı ve Belediye meclis üyeleri hakkında görevi ihmal ve görevi kötüye kullandıkları gerekçesi ile Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulması gerektiğini düşünüyorum” ifadelerini kullandı.

 

“İLLER BANKASI’NIN ÜSTLENMESİ GEREKİR”

 

Çerkezköy’ün içme suyu şebekesinin İller Bankası kanalı ile yapıldığını, asbest boru seçimi yapılırken Çerkezköy Belediyesi’nin onayı ve görüşünün alınmadığını ifade eden Mehmet Uz, “Şimdi sağlığa zararlı diye asbest borular değişecekse bu işlemi İller Bankası’nın üstlenmesi gerekir. Uzlaşma ile İller Bankası boru değişimini kabul etmez ise yargıya başvurularak TESKİ tarafından sağlığa zararlı diye değişimi yapılan asbest boruların İller Bankası tarafın karşılanması talep edilmelidir” dedi.

 

“BELEDİYEYE MALİ BİR YÜK GETİRMEYECEKSE BENCE İYİ BİR ŞEY”

 

Çerkezköy Belediyesi ve Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi’nin birlikte yaptığı Cumhuriyet Meydanı düzenlemesi ve meydan altı otomatik yer altı otoparkı ile de görüşlerini bildiren Uz,  “İçme suyu ve kanalizasyon altyapısı değiştirmek için bu kadar büyük bir kazı yapıldıktan sonra cadde ve sokakların asfaltlanması kaçınılmazdır. Bitince çok güzel olacaktır. TESKİ inşallah projelendirmeyi ve işçiliği iyi yapmıştır da yapılan cadde ve sokaklar kısa zaman içinde tekrar bozulmaz. Yönetim herhalde bu kadar kazı yapılmış ve caddeler düzeltilmiş iken uzun zamandan beri konuşulan meydan düzenlemesi ve otopark sorununa çözüm içinde Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi’ni ikna ederek düğmeye basmayı uygun görmüş olabilir. Bu karara saygı duymak gerekir. Belediye bütçesinden buraya kaynak aktarılacak ise öncelik bana göre yanlış bir tercih olmuş. Kapalı otoparkı Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi üstlenecekse, belediyeye mali bir yük getirmeyecekse bence iyi bir şey” dedi.

 

“ÇOK ALTERNATİFLİ PROJELER HAZIRLATILMALIYDI”

 

Meydan düzenlemesi ve kapalı otopark projesi biraz aceleye geldiğini savunan Mehmet Uz, “Çünkü yapılan projenin geri dönüşü yok. Bir süre sonra keşke böyle olsaydı demenin bir manası olmayacak. Anladığım kadarıyla bir proje hazırlatılmış, hatta dayatılmış, bu olacak denmiş. Bence bu doğru bir yöntem değil. Böyle bir proje hazırlanırken kamuoyunda bir beklenti çalışması yapılmalıydı. Sonra bu beklentiler göz önüne alınarak çok alternatifli projeler hazırlatılmalı, bu projeler sivil toplum örgütleri ve meslek odalarının da görüşü alınarak ilçe sakinlerinin beğenisine sunulmalı ve halkın oylarıyla proje seçeneklerinden biri belirlenmeliydi. Tabi ki ne yaparsanız yapın vatandaşın yüzde 100’ünü memnun etmeyecektir ama hiç olmazsa vatandaşın tercihi olduğu için saygı duyulacaktır. Üstelik Çerkezköy Belediyesi de kredi kullanacak ve ciddi bir borca girecek, bu borç da gelecek döneme kalacaktır. Gelecek yönetiminde bu borcu kabullenmesi proje vatandaşların tercihi olduğu için daha kolay olacaktır” dedi.

 

“OTOMATİK OLMASINDA BİR SAKINCA YOK”

Kapalı otoparkın otomatik olmasında hiçbir sakıncanın olmadığını ifade eden Uz, “Ancak otomatik otoparkların çok çeşidi var. Otomatik diye iki yerden araç asansörü olan, sürücünün aracını asansörle otoparka indirerek kendisinin park ettiği bir durumla karşılaşmayalım. Projeyi ve ihale şartnamesini bilmediğimiz için bu konuda daha fazla bir şey söylemem doğru olmaz. Asıl önemli olan otopark sorununun çözümüdür. Çözüme yönelik olarak otopark yer altı otoparkı mı olmalı yoksa yer altı kat otoparkı mı olmalıdır? Burada doğru karar verilmeli. Çünkü imar planına yapılan yanlış müdahalelerle nüfus yoğunluğunu planlananın 3,5 katına çıkarmışız şimdi otopark için ayrılan yerler az diyoruz. Onun için mevcut otopark alanlarını kat otoparkı olarak kullanmak zorundayız. Örneğin geçen dönem yer altı otoparkı yapıldı ama trafikte hiç rahatlama olmadı, halbuki iki katlı bir otopark yapılabilseydi azda olsa trafikte bir rahatlama olurdu” diye konuştu.

 

“SAYGI DUYMAKTAN BAŞKA BİR ŞEY YAPILAMAZ”

 

Otopark sorununun tek yön ile çözülemeyeceğini belirten Uz, “Tek yönlü trafik düzenlemesine bende karşıyım. Ancak bu düzenleme geçen dönem yapıldı. Belediye başkanı düzenlemeden sonra seçime girdi, milletvekilliği seçiminde partisi yaklaşık 5 bin oy geride iken belediye seçiminde farkı kapattığı gibi 5 bin oy fazla aldı. Bu demek oluyor ki vatandaş aralarında tek yönlü trafik akışının da olduğu hizmetlerinden memnun kalmış. Saygı duymaktan başka bir şey yapılamaz” dedi. Belediyelerde en önemli konunun şeffaflık olduğunu ifade eden Uz, “Belediye başkanları ne yazık ki bu konuyu pek dikkate almıyorlar. Ya da şeffaflık istemiyorlar. Onun içinde belediyelerde yolsuzluk bitmiyor. Şeffaflığın ilk şartı meclis toplantılarından önce grup toplantısı yaparak grup kararı almamak ve grup kararına uymayanları parti disiplinine uymamakla suçlamamak. Hizmette parti disiplini mi olur? Konular belediye meclisinde gündeme getirilir herkes çıkar görüşünü söyler. Herkes aynı partiden de olsa belediye başkanı gibi düşünmek zorunda mı? Bu haliyle belediye başkanlığı tek adam rejimi olmuyor mu? O zaman neyi tartışıyoruz. Belediyelerde yolsuzluğun bitmesi için bana göre ceza kanununda değişikliğe gitmeli, rüşveti veren, verdiğini ispatlarsa ceza almamalı. Bu değişikliğin imkansız olduğunu biliyorum, ama rüşveti önlemenin başka bir yolunu göremiyorum” dedi.

 

Haber/Şaban KARDEŞ

 

 

 


0282 726 91 91
0282 747 65 10