Bilgiyi kim alırsa o kullanır

Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası bünyesinde faaliyet gösteren Avrupa İşletmeler Ağı Çerkezköy İrtibat Bürosu tarafından dün 09.00-17.00 saatleri arasında “Ticari İstihbarat Kanalları” konulu

Çerkezköy 13.09.2012 23:59:00 0
Bilgiyi kim alırsa o kullanır

 Çerkezköy Haber - Avrupa İşletmeler Ağı Çerkezköy İrtibat Bürosu tarafından Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası Konferans Salonu'nda seminer düzenlendi.

 

SEMİNER DÜZENLENDİ

09.00-17.00 saatleri arasında düzenlenen ve konuşmacı olarak YK Danışmanlık’tan eğitmen Yaman Koç’un katıldığı eğitimde “Ticari Bilgi-Ticari İstihbarat, dünyadaki değişimler-çağdaş ihracat pazarlaması, ticari istihbarat kaynakları ve kullanımı, çağdaş ihracatın stratejisi, strateji prensiplerinin ticari alana uygulanması, hedef pazarının tespitinin temel prensipleri, ithalatçı ve rakip ülkelerin tespiti, hedef müşterilerin ve hedef rakiplerin tespiti, müşteri tipleri ve kar marjları, dağıtım ağının tespiti, rakiplerin tespiti ve değerlendirilmesi, hedef rakip kavramı, pazarların değerlendirilmesi ve pazar araştırmaları, mevcut pazar araştırmaları, firmalar yapacakları araştırmalar, uluslar arası pazarlamada kullanılan araçlar ve ticari istihbarat bağlantısı, aktif-pasif yöntemler ve uygulama örnekleri, Türk tarzı uluslar arası pazarlama, ticari hile ve karşı koyma” konuları anlatıldı.
 

“İŞVERENLERİN İSTEK VE TALEPLERİNE YANIT VEREBİLİRLER”

Türkiye’de 1980’li yıllardan itibaren ticari alanlarda bir devrim gerçekleştiğini belirten YK Danışmanlık eğitmeni Yaman Koç “Ticari bilgiye artık kolayca her yerden ulaşılabiliyor. Dünyada Trade İnformation Brokers sistemi ile aradığınız ve sorduğunuz soruların cevabını alıyorsunuz. Biz Türkler olarak her zaman kısa yolu tercih ediyoruz. Ticari bilgi ve istihbarat sistemi tam olarak bu noktada devreye giriyor. Bir şirkette işveren çalışanlardan sayfalar dolusu bilgi istemek yerine tek sayfada ihtiyacı olan tezi bulmak istiyor. Ticari İstihbarat denen sistem bilginin süzülmesi demektir. Çalışanlar bu sistem ile işverenlerin istek ve taleplerine yanıt verebilirler” dedi.
 

“RAKİPLERİNİ İYİ TANIMALIDIR”

Bir kişiyi yönetenin bin kişiyi de yönetebileceğini belirten Koç, “Biz bu kapsamda istihbarat sistemi ile sadece büyük işletmelere değil, küçük esnaflara da yardımcı olabiliriz. Bunun için öncelikle hedef olarak pazar belirlenmelidir. Hedef eskiden sektörel olarak tanımlanırken, artık ürün bazında tanımlanıyor. Şirketlerin hedef pazarı tercih etmelerinin en önemli sebebi sürekliliği sağlamanın yanında daha kolay kar elde edilmesidir. Hedef pazarının belirlenmesinin ardından şirketler ikinci adım olarak rakiplerini iyi tanımalıdır. Ticari bilgi kimsenin tekelinde değildir. Bilgiyi kim alırsa o kullanır. Bu kapsamda ticari istihbarat sistemi ile nokta atışları yapılarak rakibin çalıştığı sahalar tespit edilebilir” diye konuştu.
 

“RAKİPLER ARASINDA STRATEJİK ÜSTÜNLÜK SAĞLANIR”

Rakibin iyi tanınmasından sonra şirketlerin hedef müşterilerini tespit etmesi gerektiğini ifade eden Koç “Gittikleri ülkelerde ithalatçılarla mı, dispiritörlerle mi, toptancılarla mı ya da perakendecilerle mi çalışacaklarına önceden karar verip onların izlediği yola uygun stratejiler belirlemeleri gerekiyor. Böylece başarı kaçınılmaz olur ve rakipler arasında da stratejik üstünlük sağlanır” dedi.
 
 

Haber / Faik Onur KAYAPınar KORKMAZ

 

0282 726 91 91
0282 747 65 10