İhracat eğitimi verildi

Avrupa İşletmeler Ağı Çerkezköy İrtibat Bürosu tarafından düzenlenen programla Çerkezköy’de faaliyet gösteren firma yetkililerine “Uluslararası Pazarlama ve Ticari İstihbarat Kanalları Eğitimi

Çerkezköy 23.05.2013 00:31:00 0
İhracat eğitimi verildi

 Çerkezköy Haber - Çerkezköy’de “Uluslararası Pazarlama ve Ticari İstihbarat Kanalları” eğitimi verildi.  

 

BAŞARI İÇİN HEDEFLER BELİRLENMELİ

Avrupa İşletmeler Ağı Çerkezköy İrtibat Bürosu tarafından Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası Konferans Salonu’nda verilen ve 09.45’te başlayan programa eğitmen olarak YK Danışmanlık Hizmetleri Eğitmeni Yaman Koç katıldı. Uluslar arası ticarette başarılı sonuçlara ulaşabilmek için izlenmesi gereken metotlar hakkında bilgiler veren ve ‘Pazar, Firma,  İnsan’ üçgeninde başarının sağlayabileceğine vurgu yapan Yaman Koç, “Yapmakta olduğumuz işin uluslararası pazarlarda yer bulabilmesi için rekabeti geliştirmemiz gerekmektedir. Bu da ancak ticari istihbarat, strateji, iletişim, strategem ve müzakere ile sağlanabilir. İhracat, iletişim demektir. İhracatta başarı çıtasını yükseltebilmek için, iletişimi bilmemiz gerekir. Türk insanı iletişim bakımından diğer milletlere oranla iletişim konusunda çok ileride bulunmaktadır. Bu güne kadar yapılmış olan araştırmalar bu sonucu vermektedir” dedi.
 

ÇİN, BAŞARISINI EĞİTİME BORÇLU

Dış ticaretin özel kuvvetlere dayalı bir sistemle yapılması gerektiğine işaret eden Koç, “Dış ticaret belli esas ve kurallara göre yapılmak zorundadır. Bu kurallar temel dış ticaret eğitimi, diş ticaret istihbarat ve operasyon elemanı eğitimi, infermation broker ve rekabet istihbaratıdır.  Bu unsurlar sağlandıktan sonra başarısız olmak mümkün değildir. Bazı ülkeler ihracat işlemini gayet mükemmel bir şekilde yapmaktadırlar. Biz bu konuda Çinlileri örnek gösterebiliriz. Çin’de 15 bin kişi dış ticaret istihbarat ve operasyon eğitimi alıyorken, ülkemizde bu sayı âdetince ancak ihracatçımız bulunmaktadır.  İşte Çin’in dünya ülkeleri arasında ihracatın büyük bir kısmını elinde bulundurmasının nedeni” şeklinde konuştu. 
 

RAKİPLERİMİZİ BİZ SEÇMELİYİZ

Nijerya’nın bir yıl içerisinde pazar payını 200 milyar dolar yükseltmesinin nedeninin hedef pazar bilinci olduğunu ifade eden Koç, “Nijerya çelik kapı ihracatında bir yılda 200 milyar dolarlık farkla adından söz ettiren ülke olmuştur. Bunu başarabilmesinin nedeni, hedef pazar konusunu gerektiği şekilde değerlendirmiş olmasından kaynaklanmıştır. Hedef pazarın yanı sıra bir başka esas da hedef firmadır. Ticaretin içerisinde bulunan kişi ve firmalar dövebilecekleri rakipler seçmelidirler. Şayet ürettiğimiz ürün hem kaliteli hem de ucuzsa, aynı ürünü satan firmaların pazarlarına girmek zorundayız. Elimizde ki avantaj, aynı ürünü % 30 pazar payıyla elinde bulunduran firmadan daha kaliteli ve daha pazara pazara sunmuş olmamızdır.  Bu pazarı elinde bulunduran firmalar bizim hedef firmamız olmalıdır” değerlendirmesini yaptı.
 

SERTİFİKALARI VERİLDİ

Avrupa İşletmeler Ağı Çerkezköy İrtibat Bürosu tarafından düzenlenen eğitim programı saat 17.00’da tamamlandı. Eğitim sonrasında 40 katılımcıya sertifikaları verildi. Eğitim toplantısına Çerkezköy’de faaliyet gösteren firma yetkilileri ve Namık Kemal Üniversitesi Çerkezköy Meslek Yüksekokulu öğrencileri katıldı.
 

Haber / Türker ÖZKAN

 

0282 726 91 91
0282 747 65 10