İş yaşamında profesyonellik anlatıldı

Çorlu Ticaret ve Sanayi Odasının üyelerine yönelik "İş Yaşamında Profesyonellik" konulu eğitim düzenlendi.

Çorlu 9.04.2014 13:42:00 0
İş yaşamında profesyonellik anlatıldı

TOPLUMSAL MİMARİNİN TEMELİ

Çorlu Ticaret ve Sanayi Odası Konferans Salonu'nda Yar. Doç. Dr. E. Recep Erbay tarafından verilen eğitimde; profesyonel davranış, iş yeri ilişkileri, iş hayatında protokol ve toplantılarda bilinmesi gerekenler konular hakkında bilgiler verildi. Erbay; “Kurum içinde bireylerin nasıl davranması, birbirlerini nasıl etkilemeleri gerektiğini biçimlendiren, işlerin nasıl yapıldığını gösteren ortak paylaşılan inançlar, tutumlar, tahminler ve beklentiler modeline "Kurumsal kültür" deriz. Uygun kurumsal kültür olmadan, hiçbir iş stratejisinin ya da programının başarıya ulaşması mümkün değildir. En pahalı ve şık tasarımlı bina bile, kirişler /kolonlar ve betonlardan oluşan sağlam bir altyapı olmaksızın ayakta duramaz.  Kurumsal kültür, işte bu toplumsal mimarinin temelidir” dedi.

"KURUM İÇİ İLETİŞİM YATAY VE DİKEY OLMAK ÜZERE İKİYE AYRILIR"

Kurum içi iletişimin ikiye ayrıldığını dile getiren Erbay; “Dikey ve yatay iletişim vardır. Dikey iletişimde en üst yöneticiden en alt çalışana aynı zamanda en alttan en üst kademeye giden bir hiyerarşik yönetim sistemi bulunur. Yatay iletişimde ise; kurumun aynı kademedeki birimlerinin kendi içlerinde ve birbirleri arasında rutin (her gün yapılan sıradan) işler için kurdukları iletişimdir. Yatay iletişim genellikle eşit statüde çalışanlar arasında iş akışına bağlı olarak gelişir. Amacı; koordinasyon sağlama ve problemi çözmek için kanal oluşturmaktır” dedi.

İLETİŞİMİN ÖNEMİ

İş yerinde iletişimin nasıl olması gerektiği konusunda da konuşan Erbay; "Endüstri psikolojisinde en önemli konulardan biri de iletişim ve iş yerindeki iletişimin nasıl olması gerektiğidir. İletişim içeriği, şekli, yolları ve tarzı öncelikle iş yerindeki çalışanları ve müşterileri direkt etkiler. Kaliteli bir iletişimin kurulması; iletişim çatışmaları veya noksanlıkları sebebiyle meydana gelebilecek problemleri engeller böylece çalışanlara da kaliteli ve sağlıklı bir iş ortamı sağlar. Bunun ardından da iş tatmini, motivasyon, müşteri memnuniyeti, şirket karında artış ve iş yerinde verimlilik ortaya çıkar. İletişimin iş hayatında bu kadar önemli rolleri varken, iletişime dikkat edilmemesi hem çalışanlar hem müşteriler hem de şirket sahipleri tarafından bazı sakıncalarla karşılaşılmasına neden olabilecektir” dedi. Erbay, protokolün anlam ve öneminden bahsederken; “protokol; kamusal yaşamda törensel ve biçimsel davranış kuralları bütünüdür. Protokol ve sosyal davranış kurallarının amacı bireysel, kurumsal ve ulusal onuru ve saygınlığı korumaktır. Bir yöneticinin başarısını yüzde 34 temsil niteliği (protokol), yüzde 33 bilgi ve becerisi (işi), yüzde 33 kişiliği oluşturur. Başarı protokolde gizlidir. Protokol, yöneticilerin makam odaları, resmi otomobiller, resmi toplantılar, resmi törenler, resmi davet ve ziyafetlerde uygulanır” dedi.

Haber Merkezi


0282 726 91 91
0282 747 65 10