Hedef; yıllık 2 milyon ton taşıma

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, demiryollarında Tekirdağ'ın önemine değinerek, "2018 yılından itibaren Türkiye'de, Çerkezköy ve Çatalca'dan Bulgaristan arasında TIR kasalarınÄ?

Tekirdağ 28.11.2020 17:43:00 0
Hedef; yıllık 2 milyon ton taşıma

 

Bir dizi ziyaret ve açılışa katılmak üzere Tekirdağ'a gelen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, ilk olarak Marmaraereğlisi'ndeki Ulusal Deniz Emniyeti ve Acil Müdahale Merkezi'ni (UDEM) ziyaret etti. Bakan Karaismailoğlu'nu Tekirdağ Valisi Aziz Yıldırım, AK Parti Tekirdağ milletvekilleri Mustafa Yel ve Çiğdem Koncagül ile Kıyı Emniyeti Genel Müdürü Durmuş Ünvar karşıladı. Yetkililer ile yaptığı toplantının ardından açıklamalarda bulunan Bakan Karaismailoğlu, "Mavi vatanımızın kıymetini çok daha iyi anladığımız bir tarihi dönemeçten geçiyoruz. Denizci bir millet olarak üç yanımızı çevreleyen denizlerimizdeki hakimiyetimizi dünyaya göstermek bizler için son derece kutsal bir vazife haline dönüşmüştür. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak Türkiye'nin dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri olma hedefine verdiğimiz desteği tüm ulaşım modlarında yaptığımız projelerle sürdürürken, denizlerimiz de odak noktamız olmuştur. Karada, havada, demiryollarında son 18 yılda yaptığımız reform niteliğindeki çalışmalar arasında denizcilik konusunda yapılan işler hep ayrı bir önem taşımıştır" diye konuştu.

 

 

DENİZ YOLLARINDAKİ BÜYÜME SAYILARI

 

Bakan Adil Karaismailoğlu, bakanlığın 2003-2019 yılları arasında devlet bütçesi ve kamu özel işbirliğiyle yaptığı 158 milyar dolarlık yatırımdan denizyollarının aldığı payın 1.7 milyar dolar olarak gerçekleştiğini belirterek, şunları kaydetti: "2003 ile 2019 yılları arasında deniz yollarımızdaki büyümeyi şu rakamlarla açıklayabiliriz: Tersane sayımız 37'den 83'e yükseldi. Dış ticaretimizdeki deniz yolunun miktarı 57 milyar dolardan 222.1 milyar dolara, Türk sahipli deniz ticaret filosu 8.9 milyon detveyt tondan 29.3 milyon detveyt tona, limanlarımızda elleçlenen yük miktarı 190 milyon tondan 484 milyon tona, elleçlenen konteyner miktarı 2.5 milyon TEU'dan 11.6 TEU'ya, denizyolu ile gerçekleşen dış ticaret taşımaları 149 milyon tondan 353 milyon tona, 9 adet olan Ro-Ro hattı 25'e, uluslararası düzenli Ro-Ro hatlarında taşınan araç sayısı, 220.345'ten 591.734'e yükseldi. Kabotaj hatlarında taşınan yolcu sayısı, 99.8 milyondan 150.3 milyona, kabotaj hatlarında taşınan araç sayısı 6.2 milyondan 13.4 milyona çıktı. Denizlerimizdeki yük ve yolcu taşımacılığında kaydedilen artışlarla birlikte deniz ve kıyılarımızın emniyetine de azami ölçüde önem veriyor, bu konuda yatırımlarımızı da en doğru zamanlama ile yapıyoruz. Ülkemizin taraf olduğu uluslararası deniz sözleşmelerine uygun olarak, denizlerimizde 24 saat esasına göre çalışan acil müdahale sistemi kurulması büyük bir gerekliliktir. Sistem ile birlikte aynı zamanda, ekipman ve yetişmiş personel temini noktasında komşu ülkelerle birlikte birtakım iş birliği yükümlülüklerimiz de bulunmaktadır."

 

 

 

 

"RİSK HARİTALARINI ÇIKARDIK"

 

Acil Müdahale Merkezleri'nin oluşturulması konusunda 2005 yılında çalışmalara başladıklarını ifade eden Karaismaioğlu, "Bu kapsamda, denizlerimizdeki kazalar sonunda oluşacak petrol ve diğer zararlı maddelerden kaynaklanan kirliliğe hazırlıklı olmak amacıyla, bakanlığımızın koordinasyonunda risk değerlendirme ve fizibilite çalışmalarını yaptık. Denizlerimizde kirliliğe karşı hassas noktaları tespit ederek, risk haritalarını çıkardık. 2015 yılında Antalya Deniz Kirliliğine Karşı Acil Müdahale Eğitim ve Koordinasyon Merkezi'ni hizmete açtık. Devamında da Marmara'nın kuzeybatısında geniş lojistik imkanlara sahip olan Tekirdağ'da Ulusal Deniz Emniyeti ve Acil Durum Merkezi'ni 2017 yılında hizmete açtık. UDEM, ülkemizin deniz kirliliğine karşı müdahalede koordinasyon merkezi ve beyni konumunda. Merkezimiz, kirliliğe müdahale ile birlikte Ar-Ge, tatbikat, eğitim, konferans, fuar ve sertifikasyon gibi tüm faaliyetleri tek çatı altında toplayacak. UDEM, aynı zamanda, kriz koordinasyon ve operasyonun yürütüleceği yer olacak. UDEM'de bulunan büyük laboratuvarda acil müdahale ekipmanlarının testleri de yapılmakta. Merkezimizdeki 12 adet farklı kıyı tipi ile tasarlanmış dalga havuzunda gerçek petrol temizleme operasyonları yapılarak acil müdahale eğitimleri verilecek. Uluslararası düzeyde bir akademi olacak merkezimizde ayrıca, gemi inşa simülasyonu, acil kurtarma tatbikatları da yapılacak. UDEM, 2020 yılı içinde 10 milyon liralık petrol ve diğer zararlı maddelerden kaynaklı kirliliğe müdahaleye yönelik ekipman ve malzeme ile donatılarak, denizlerdeki olası kirlilik karşısında mücadele kapasitesi artırıldı. Merkezimiz, aynı zamanda eğitim, koordinasyon ve sertifikasyon merci olarak, ülkemizde ve bölgemizde önemli bir işlev görmektedir" diye konuştu.

 

 

UDEM MENSUPLARINA TEŞEKKÜR ETTİ

 

Bakan Karaismailoğlu, UDEM mensuplarına da seslenerek, "Sizler denizlerimizin can kurtaranlarısınız. Sizler, 'mavi vatan'ımızda atan kalbimizsiniz. Sizler denizlerimizde doğal yaşamın koruyucuları, çevre muhafızlarımızsınız. Sizler gibi sizlerin yetiştireceği yeni arkadaşlarımız da ülkemizin denizlerinde etkin görevler üstleneceklerdir. Merkezin yapımında emeği geçen, donanımında katkı sağlayan ve burada 7/24 esasına göre hizmet veren değerli arkadaşlarımızın tamamına ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Hepinize, bu kutsal vazifenizde başarılar ve kolaylıklar diliyorum" dedi.

 

 

 

 

TCDD AKTARMA İSTASYONUNU ZİYARET ETTİ

 

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, daha sonra ise Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın 13 Kasım'da açılışını yaptığı Tekirdağ TCDD Kombine Taşımacılık Aktarma İstasyonu'nu ziyaret etti. Ziyarete Vali Aziz Yıldırım, Tekirdağ milletvekilleri Çiğdem Koncagül, Mustafa Yel, AK Parti İl Başkanı Mestan Özcan, Süleymanpaşa Belediye Başkanı Cüneyt Yüksel, ASYAPORT Limanı Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Soyuer ve bakanlık personeli katıldı.

 

 

"910 MİLYAR LİRALIK YATIRIM YAPTIK"

 

Bakan Karaismailoğu, garda TCDD personel şapkası takarak, sembolik olarak treni hareket ettirdi. Ziyarette konuşan Karaismailoğlu, şöyle dedi: "Son dönemde kombine taşımacılık ulaştırma politikalarının öncelikli konuları arasında yer almaktadır. Bu anlayış içerisinde, gerek AB müktesebatına uyum, gerekse ülkemizdeki dengeli, elverişli ve sürdürülebilir bir taşımacılık altyapısının oluşturulması için büyük gayretler sarf edilmektedir. Hiç şüphesiz ki, uluslararası ve bölgelerarası entegre bir ulaşım ağının kurulması, karayolu, demiryolu, denizyolu ve havayolu altyapılarının iyileştirilmesi ve birbirine entegrasyonunun sağlanması ile mümkün olacaktır. Bu kapsamda son 18 yıl içerisinde ülkemizin ulaşım ve iletişim altyapısına 910 milyar lira yatırım yaparak çok önemli eserler ortaya koyduk. Türkiye'nin dört bir yanında bölge farkı gözetmeksizin yatırım gerçekleştirdik. Bütünsel kalkınma hedeflerimiz için çalışıyor, Türkiye'nin her noktasını birbiriyle ve dünya ile bağlayarak kalkınmayı yaygın ve bölgeler arasında eşit hale getiriyoruz. Ülkemiz Avrupa-Asya-Afrika üçgeninde odaklanan ticari ve ekonomik büyümenin kalbinde yer alan konumu sayesinde tarihi fırsatlarla karşı karşıyadır. Bu tarihi dönemecin ve Yeni İpekyolu'nun getireceği avantajlara hazır olmak için stratejik bütünlük içinde çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Asya ve Avrupa arasında köprü görevi gören ülkemizin tüm ulaşım modlarında olduğu gibi yarım asrı aşan bir süre ihmal edilen demiryollarında da yeni bir atılım başlattık."

 

 

DEMİRYOLLARINA YAPILAN YATIRIMLARI ANLATTI

 

Bakan Karaismailoğlu, son 18 yılda demiryollarına 169.2 milyar lira yatırım yaptıklarını ve bin 213 kilometre yüksek hızlı tren hattı inşa ettiklerini belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü: "Ülkemizi YHT işletmeciliği ile tanıştırdık. Konvansiyonel hatlarımızı yüzde 6 artırarak 11 bin 590 kilometreye çıkardık. Böylece demiryolu ağımız yüzde 17 artışla 12 bin 803 kilometreye ulaştırdık. Marmaray ve Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hatlarını inşa ederek ülkemizi adeta bir çekim merkezine dönüştürdük. Bu iki dev proje ile Çin-Avrupa arasındaki demiryolu yük trafiğinde Orta Koridor'un etkin olarak kullanılması olanağını ortaya çıkardık. Orta Koridor üzerinden, Çin'in Xi'an şehrinden Çekya'nın Prag şehrine hareket eden Çin-Avrupa arasındaki ilk blok transit konteyner treni 6 Kasım 2019'da Ankara'ya ulaştı. Tren, Bakü-Tiflis-Kars Demir İpekyolu üzerinden Çin'den Avrupa'ya giden ve Marmaray'ı kullanarak Avrupa'ya ulaşan ilk yük treni olarak tarihe geçti. Çin-Türkiye parkurunu 12 günde, 11 bin 483 kilometrelik toplam parkurunu ise 18 günde tamamladı. İlerleyen yıllarda kuzey hat olarak belirtilen Çin-Rusya (Sibirya) üzerinden Avrupa'ya gerçekleşen yıllık 5 bin blok trenin yüzde 30'unun geçişini Türkiye'ye kaydırmayı hedefliyoruz."

 

 

ÇERKEZKÖY VE ÇATALCA'DAN BULGARİSTAN'A TIR KASALARI TAŞINIYOR

 

Blok tren uygulamaları ile demiryollarının yük taşıma kapasitesini daha da artıracaklarını kaydeden Bakan Karaismailoğlu, "Bu noktada Türkiye-Bulgaristan arasında karayolu sınır kapısı olan Kapıkule'de karayolu araçlarının sınır geçişlerinde yaşadıkları yığılmaların önüne geçebilmek amacıyla 2018 yılından itibaren Türkiye'de, Çerkezköy ve Çatalca'dan Bulgaristan arasında TIR kasalarının demiryolu ile taşınmasına başladık. Artan ihracat taleplerinde demiryolu payının artırılması ve çıkış noktalarının artırılması amacıyla, Tekirdağ ve Ömerli istasyonlarında yapılan yatırımlarla gerekli düzenlemeleri tamamladık ve demiryolu ile TIR kasası taşımalarına açtık" dedi.

 

 

"İSTANBUL-TEKİRDAĞ DÜZENLİ TREN SEFERLERİNİ BAŞLATTIK"

 

İstanbul'un önemli miktardaki ihracat yükünün karayolundan alınarak demiryoluna kaydırıldığının altını çizen Bakan Karaismailoğlu, "İlk etapta 8 Ekim 2020 tarihinde Ömerli (İstanbul) -Tekirdağ arası düzenli tren seferlerini başlattık. Ömerli ve Tekirdağ istasyonlarına kurulan yükleme ve boşaltma rampaları kullanılarak 13 Kasım 2020 tarihinden itibaren Türkiye-Bulgaristan arasında TIR kasası taşınmaya başladık. Bugüne kadar Tekirdağ Ömerli istasyonları arasında karşılıklı olarak 40 bin ton, Tekirdağ'a gelen ve giden yük miktarı ise 137,2 bin ton oldu. Bu istasyonlardan Avrupa'ya ilk etapta yılda yaklaşık 40 bin TEU ve 25 bin TIR kasası taşınabilecektir. Ayrıca ASYAPORT limanına gelen ve giden yaklaşık 100 bin TEU konteynerin Tekirdağ ve Ömerli (İstanbul) arasında demiryolu ile taşınması hedeflenmektedir. Gerek Marmaray'ın yurt içi yük trenlerine açılması, gerekse Tekirdağ ve Ömerli istasyonlarında düzenlemelerin yapılarak TIR kasası taşımalarının başlaması sağlanması sayesinde İstanbul'un önemli miktardaki ihracat yükü karayolundan demiryoluna aktarılmış olacaktır" dedi.

 

 

TEKİRDAĞ'DAN YILLIK 2 MİLYON TON DEMİRYOLU TAŞIMASI PLANLANIYOR

 

Konteyner ve TIR kasası taşımalarının demiryolu ile yapılması ile ihracatçının taşıma maliyetlerinin azalacağını ve rekabet gücünün artacağını vurgulayan Bakan Adil Karaismailoğlu, şöyle devam etti: "Türkiye üzerinden geçen transit yüklerin demiryolu ile taşınması sonucunda yıllık 5 milyon euro döviz girdisi beklenmektedir. Uzun vadede Tekirdağ Tren İstasyonu'ndan yıllık 2 milyon ton demiryolu taşıması yapılması planlanmakta, bu sayede de ülke ekonomisi ve çevrenin korunmasına büyük katkılar sağlanması hedeflenmektedir. Gaziantep'ten çıkan ve konteynerler içerisinde 1200 ton plastik hammadde taşıyan ilk yurt içi yük treni, 8 Mayıs 2020 tarihinde Marmaray'dan geçerek 9 Mayıs' ta varış yeri olan Çorlu'ya ulaşmıştır. Bu sayede daha önce Derince-Tekirdağ feribot aktarmalı olarak taşınan yükler kesintisiz olarak Anadolu'dan Avrupa'ya geçmeye başlamıştır. Kombine taşımacılıkta en büyük potansiyeli oluşturan konteyner taşımacılığının geliştirilmesi amacıyla tüm modlara etkin bağlantıları olan, kara konteyner terminallerinin yani lojistik merkezlerin kurulması çalışmalarına da devam ediyoruz. Kombine taşımacılığın ülkemizdeki altyapısını daha da güçlendireceğiz. Türkiye bugün, bulunduğu stratejik konum sayesinde doğu ile batının bağlantı merkezi konumunda olan, Orta Asya ve Kafkasya'ya yönelik mal hareketinin tam kalbinde yer alan bir ülkedir. Bu konum sayesinde Türkiye, bu coğrafyanın en önemli ve değerli lojistik üssü olma potansiyeline sahiptir. Kamu ve özel sektör iş birliği ile ülkemizde bu potansiyeli hayata geçirecek yönde yatırımlar yapmaktayız. AB normları çerçevesinde yeni yasal düzenlemeleri hayata geçirmekteyiz. Ulaştırma ve haberleşmeye yaptığımız tüm yatırımların hedefi, daha güçlü, daha zengin bir Türkiye'ye ulaşmaktır. İnsanımızın ve gençlerimizin gelişmiş bir ülkede yaşaması, yaşam kalitelerinin yükselmesi, iş olanaklarının artması konusunda etkili olacak projelerimize hız kesmeden devam edeceğiz."

 

 

 

Haber/Faik Onur KAYA


0282 726 91 91
0282 747 65 10