Özber Çetin


İNSAN YÖNETİMİ’NDE DİYALOG ve İLETİŞİMİN ÖNEMİ

Değerli okurlarım, bu haftaki yazımda, sizlere insan yönetiminde diyalog ve sosyal iletişimin ne kadar önemli olduğundan bahsetmeye çalışacağım.


Yaşadığımız çağ öyle bir hal aldı ki, adına sosyal çağ diyen sosyologlar bile var. Toplumumuzdaki herkes, kendi sosyal medyasından dünyaya bakıyor. Peki, sosyalliği sadece bireysel değil, kurumsal olarak da anladığımıza emin miyiz?
 
Yöneticilerin bağlı olduğu işveren markasını sosyal çevrelerinde parlatmaları için İnsan Kaynakları Yöneticileri’ne büyük iş düşmekte. Diyalog ve iletişimi toplum yararına kullanmayı başaran yöneticiler, özellikle işe alma süreçlerinde ve eleman bulma süreçlerinde, büyük başarı elde etmektedirler.
 
İnsanın sosyal bir varlık olduğu unutulmamalı; insanoğlu, kabiliyetlerini, ancak sosyal hayatta geliştirebilir. Bu gelişmeyi sağlama açısından şirketler de topluma karşı sorumludurlar. Bu sorumluluk, çalışanların bireysel gelişimi için gerekli çabayı göstermek, iş hayatı ile özel hayat arasındaki dengeyi gözetmekten geçmektedir. İnsan kaynakları bu noktada devreye girerek, kendi içerisinde lokomatif bir sosyal işler birimi kurarak, insanlar arasında doğru iletişim tekniklerini birleştirererek sosyal anlamda ulaşılması gereken hedeflere çok rahat ulaşabilmektedir.
 
Yöneticiler işyerindeki tutumlarını ve yapacakları birçok şeyleri yeri geldiği zaman çalışanların hareketlerine ve davranışlarına göre tayin ederler. Çalışanlarına duydukları inançlarla da, hem bireysel hem de işletme için ulaşılması gereken hedeflerini gerçekleştirebilmek için stratejiler geliştirirler. Çalışanların ortaya koymuş olduğu davranış biçimi, etkili bir yönetim anlayışının oluşmasında, hedeflerin ve ilkelerin belirlenmesinde etkin bir rol oynamaktadır. Çalışanlarda yönetimin ortaya koymuş olduğu bu hedeflerden ve ilkelerden etkilenir. Böylece karşılıklı bir diyalog ve iletişimin olduğu ortamda, çalışanın da, kendine değer verildiğinin bilincinde olarak,  işletmeye olan bağlılığı artarak devam eder.
 
Sosyal, çevresinde tanınan, sayılan ve güvenilen bir yöneticinin bulunduğu ortamda ve işletmede, huzur, dayanışma ve güven her zaman mevcuttur. Bu özeliklere sahip çalışandan ve yöneticiden mahrum olan işletmelerde şirket kültürüne, toplumlarda ise, toplumsal bilince ulaşmak mümkün değildir. Kadın için annelik nasıl bütün kariyerlerin üzerinde yer alıyorsa, erkek için de “cemiyette tanınmak ve sayılır” olmak kariyerinin en zirve noktası olmalıdır.
 
İnsanın, sürekli ve sistemli olarak kendisini yenilemesi, kendine öğrenme sorumluluğunu yüklemesi, öğrenme arayışında olması, kısacası hayat boyu öğrenmeyi alışkanlık haline getirmesiyle gerçekleşebilir. İnsan kaynakları yöneticisi, eğitim ve kendini geliştirme amaçlı etkinliklerine katılım konusunda öncülük rolü oynadığından,  çalışanlar için çeşitli eğitim ve geliştirme programlarının başlatılmasını sağlamaya çalışmalıdır. Çünkü, büyük bir hızla gerçekleşen bilgi artışını izleyecek güce ve kendisini geliştirme çabasına sahip olmak zorundadır.
 
İnsan kaynakları, kendini mesleğini etkin kılmak için ilk adım olarak ofisinden çıkmalı ve çalışanların dünyasına dahil olmalıdır. Her seviyedeki işçi ile sohbet etmeli ve işçilerini yakından tanımalıdır. İşçilerinin eleştiri, şikayet ve önerilerini dikkatli bir biçimde dinlemeli, onların neler yaptığını ve neler yapabileceğini anlamalı, fonksiyonlarının neler olduğunu çalışanları organizasyonun yetenekleri ve organizasyona katkıları konusunda eğitmelidir. Bu eğitime de kendisinin (çalışanın) yapabileceklerinin neler olduğunu anlatarak başlamalı; hem kendine, hem şirkete hem de topluma fayda üretecek sosyal kariyer hedefleri noktasında planlanacak eğitim süreci yakından takip edilmelidir.
İletişim ve diyalog, işletmerin tamamında insan yönetiminde aktif rol alan tüm yöneticilerde bulunması gerekmekte, ayrıca işveren de, bu tür yaklaşımlara sıcak bakmalı, destek vermelidir. Aksi takdirde, insan yönetiminde yapılacak pozitif uygulamalar  insan kaynakları ya da diğer yöneticilerin tek başına üstesinden kalkabileceği uygulamalar değildir.
 
 

Bir sonraki yazımızda buluşmak dileğiyle, tüm okurlarıma insan yönetiminde ve özel yaşantılarında dengeli ve huzurlu bir yaşam geçirmelerini dilerim. 

0282 726 91 91
0282 747 65 10