Anasayfa
Yazarlar
Foto Galeri
WEB TV
E-Gazete
Resmi İlanlar
Anket
Künye
Reklam
İletişim
Çerkezköy
16 Haziran 2021 Çarşamba
Tekirdağ
Çerkezköy
Çorlu
Ergene
Hayrabolu
Kapaklı
M.Ereğlisi
Malkara
Muratlı
Saray
Süleymanpaşa
Şarköy
Bölge
Spor
Diyetisyen Reyhan Temel / BESİNLER İLACINIZ, İLACINIZ BESİNİNİZ OLSUN
5 ADIMDA KİLO ALMAK NASIL OLUR?
Yayın Tarihi: 23 Mayıs 2021 Pazar, 12:30
16 Punto 18 Punto 20 Punto 24 Punto

Şimdiye kadar paylaştığım yazılarımda kilo verme konusuna yoğunlaşsam da bir taraftan da temelde sağlıksız beslenmenin sebep olduğu zayıflık konusuyla ilgili çok fazla soru işaretlerinin olduğunu gözlemledim. Zayıflıkla birlikte oluşabilen doğurganlıkta azalma, adet bozuklukları, halsizlik, yorgunluk, depresyon, kansızlık, gelişim geriliği, dikkat eksikliği, kas, kemik, damar hastalıkları gibi birçok ciddi sağlık sorununun üstesinden nasıl geleceğimizi 5 adımda inceleyelim istiyorum

1 – Zayıf kişilerde görülen ilk beslenme hatası öğün atlamalarıdır. Her ne kadar çok yediklerini savunsalar da günde 2 ya da 3 öğünden fazla tüketmedikleri gözlenir. Bu konuda ilk yapılması gereken GÜNDE 6 ÖĞÜN BESLENME prensibini hayata geçirmektir. İştahı olmayan bireyler bu yolculuğa 3 ana 4-5 ara öğünle başlayabilirler

2 – Kaliteli kaynaklarla beslenmeye özen gösterilmelidir. Öğünler tam tahıllı, süt, yoğurt, et, tavuk, balık, peynir, meyve, kuruyemiş açısından zengin olmalıdır. Böylece istenen kas ve yağ kazanımı sağlıklı şekilde kazanılmış olur. Sırf kilo almak için hamburger, patates kızartması, şekerli içecekler, tatlılar, kolalar ile öğünler tamamlanmamalıdır. Bu tarz beslenme karın bölgesinde yağlanmaya sebep olacaktır.

3- Günlük ihtiyaç duyulan enerjiye ortalama 700 kalori eklenmelidir. Öğünlerin enerjisini artırmak için tek başına değil farklı formlarda tüketilmelidir. Örneğin yumurtayı tereyağda kaşarlı omlet olarak, yoğurdu meyveli kuruyemişli, sütü ballı ya da pekmezli tüketmek en güzel örneklerdendir.

4 – Öğünlerde baharat / turşu / acı tüketimi ile iştah artırılabilir. Pul biber, sumak, kimyon, karabiber ve hardal yemeklerde, çorbalarda, salatalarda kullanılabilecek güzel baharatlardandır, Bu sayede hem öğün lezzetlenir hem beyin uyarılarak yeme süresinde artış gözlenir.

5- Genellikle enerji harcamamak için egzersizden kaçınılsa da haftada iki-üç kez yapılacak ağırlık egzersizi ile kas kütlesinin artışı sağlanır, alınan kiloların tamamen yağ olarak depolanmasının önüne geçilir. Egzersizden önce geçen hafta yazdığım yazımdaki gibi glikojen depoları doldurulmalıdır. Kaliteli karbonhidrat kaynakları tüketilerek egzersizdeki performans artar. Egzersiz sonrasında aynı şekilde kas kazanımını kolaylaştırmak için proteinden zengin öğün yapılmalıdır.

Bonus ! Kilo aldıran smoothie tarifi : 1 su bardağı süt + 4 yemek kaşığı yulaf + 1 muz + 1 yemek kaşığı bal + 1 yemek kaşığı fıstık ezmesi – tüm malzemeleri blenderize ederek gece yatmadan 1 saat önce tüketilmelidir.

Diyetisyen Reyhan Temel

 

Gönder Yorum Yap Yazdır Facebook Twitter FriendFeed Google
   YORUMLAR
   YORUM YAZ
Adınız :
E-mail :
Başlık :
Yorumunuz :
Güvenlik Kodu
:

BUGÜN DÜN BU HAFTA BU AY
Kapaklı’da eğlence mekanını kurşunladılar
Virajı alamayan kamyon devrildi
10 yıl hapis cezası bulunan zanlı, saklandığı evde yakalandı
Altay spor okulları yeni yıldızlar yetiştiriyor
Uzunköprüspor uzatmalarda güldü
Albayrak: 112 metreküp müsilaj temizlendi
Yüceer: Ergene ve Marmara’nın kirliliği birlikte değerlendirilmeli
Tsunamiyi önceden haber verecek
Kurtulmuş: Terörle sonuna kadar mücadele edeceğiz
Haşere ve sivrisinek ilaçlama çalışmaları sürüyor
  ANKET
Covid - 19 pandemisinin ülkemizde son zamanlarda yayılmasında birinci dereceden sorumlu sizce kimdir?
Gerekli önlemleri zamanında almayan yetkililer
Tedbirlere uymayan vatandaşlar
Her ikisi de
  CERKEZKOY KONUSUYOR
  GÜNÜN GAZETE MANŞETLERİ
Akşam Gazetesi Cumhuriyet Gazetesi Dünya Gazetesi Fanatik Gazetesi Fotomac Gazetesi
Gunes Gazetesi Haberturk Gazetesi Hurriyet Gazetesi Milli Gazete Milliyet Gazetesi
Posta Gazetesi Radikal Gazetesi Sabah Gazetesi Sozcu Gazetesi Star Gazetesi
Takvim Gazetesi Türkiye Gazetesi Vatan Gazetesi Vakit Gazetesi Yeni Çağ Gazetesi
Çerkezköy
Çerkezköy Alp Ajans Haber, Gazetecilik, Basın Yayın, Matbaacılık Ltd. Şti.
Fevzi Paşa Mahallesi Fevzi Paşa Caddesi No:89 Çerkezköy / TEKİRDAĞ
Tel: 0 282 726 17 66 - 725 20 25 - 725 26 80 Fax: 0 282 725 26 44
E-mail: haber@cerkezkoyhaber.com.tr  -  kardes@cerkezkoyhaber.com.tr
Alp Medya