Yeni asgari ücret 1 Ocak’tan itibaren yürürlüğe girecek. Asgari ücret, yüzde 15 artışla brüt 2.943, net 2.324 TL’ye çıktı. Rakama işçi tarafı imza atmasa da, işveren ve hükümet imzalarıyla rakam netleşti. Asgari geçim indirimi (AGİ) tutarı farklılaştıkça net asgari ücret tutarı artıyor. Çalışanlara 220 ila 375 lira aralığında AGİ ödenecek. Asgari ücretin değişmesi, birçok parametreyi de etkiliyor. O değişiklikler şöyle:

ESNAFIN PRİMİ ARTTI

• Asgari ücretin artması Bağ-Kur’luların yani 4B’lilerin ödeyeceği prim miktarını da yükseltti. Buna göre, primini düzenli ödeyen ve 5 puanlık indirimden faydalanan Bağ-Kur’lular en düşük 868 TL prim ödeyecek.

• 3 tip borçlanmanın rakamı da değişti. Doğum, askerlik ve yurtdışı borçlanması yapacaklar 1 Ocak itibarıyla daha yüksek borçlanma tutarlarını SGK’ya ödeyecek. Borçlanmada günlük en düşük rakamı 31 TL, en yüksek rakam ise 235 TL olacak.

• Ayrıca isteğe bağlı prim ödemesi de asgari ücret üzerinden hesaplanıyor.

65 YAŞ AYLIĞININ GELİR SINIRI ARTTI

• Bir işsize işsizlik parası olarak ödenebilecek en yüksek tutar brüt asgari ücretin yüzde 80’ini geçemiyor. 2020 için işsizlik ödeneğinin üst sınırı 2.336 TL olacak. Asgari ücret üzerinden çalışan bir kişiye ise 1.168 TL işsizlik parası verilecek. Ancak bu miktar mayısta işsiz kalanlar için geçerli.

• 65 yaş aylığı için gelir sınırı da 701 TL olacak.