Gözden kaçırmayın
Altıyol Kavşağı’nda trafiğe dubalı önlem
Önergede; Yaygın eğitim modelinin kişisel gelişime, istihdama ve toplumsal kalkınmaya sunduğu katkıya dikkat çeken Avşar, bu kadar ihtiyaç duyulduğu bir dönemde bu kursların kapatılmasına sert tepki gösterdi. Avşar, bu kursların tasarruf tedbirleri kapsamına alınmasına karşın bir itirazın olup olmadığını, istihdam edilen 200 bini aşkın öğretmen ve usta öğreticinin yüzde kaçının istihdam dışı kaldığını, bu kursların ikame edilmesi ve oluşan mağduriyetlerin giderilmesine yönelik diğer kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör temsilcilerinin iş birliğinde bir planlama yapılıp yapılmadığı gibi Bakan Tekin’e birtakım sorular sordu.
MEVZUAT HÜKÜMLERİNE DEĞİNDİ
İlgili mevzuat hükümlerine değinen Avşar, “Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği 49. maddesinde öğretim programlarının amaçları şu şekilde açıklanmıştır; a) Kurumlarca; yaş, eğitim düzeyi ve cinsiyet farkı gözetmeksizin kursiyerlerin ilgi, istek, yetenek ve beklentileri doğrultusunda bilgi, beceri ve davranışlarını geliştirmek. b) Hayat boyu öğrenme faaliyetleri doğrultusunda kişisel gelişim taleplerinin karşılanmasının yanı sıra değişen ve gelişen ekonomiye iş gücü duyarlılığının artırılması için kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içerisinde kursiyerleri, ilgi, istek ve yeteneklerine uygun olarak üretken, bilinçli, yenilikleri ve gelişmeleri izleyen ve kendini buna göre sürekli geliştiren, iyi insan, iyi vatandaş olarak yetiştirmek, istihdam için gerekli ve ihtiyaç duydukları yeterlikleri kazanmalarına uygun eğitimleri sağlamak; araştıran, geliştiren, değerlendiren, tasarlayan, girişimci bireyler olarak yetiştirmek” dedi.
TEKİRDAĞ’DA 134 BİN 277 KURSİYER EĞİTİM ALMIŞTIR
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü 2023 İzleme ve Değerlendirme Raporuna vurgu yapan Avşar; “Bu rapora göre Genel Müdürlüğün taşra teşkilatı olan olgunlaşma enstitüleri ve halk eğitimi merkezlerinde toplam 5 bin 996 öğretmen, 196 bin 741 usta öğretici yaygın eğitim kurslarında görev almıştır. Bu kapsamda uzaktan ve yüz yüze eğitim yoluyla 104 alanda, 3 bin 859 eğitim programında, 622 bin 968 kurs açılmış ve 11 milyon 587 bin 174 kursiyer eğitim almıştır. Bu sayının yüzde 63’ü kadınlardan oluşmaktadır. Tekirdağ’da bu sayılar 134 bin 277 kursiyer ve 6 bin 678 kurs şeklindedir” dedi.
ÖNEM ARZ ETMEKTEDİR
Avşar, “İlgili yönetmelikte ifade edildiği üzere kişisel gelişimi sağlamak, değişen ve gelişen ekonomiye iş gücü duyarlılığını artırmak, üretkenliği yükselterek bireysel yetişmelerine olanak vermek ve iş birliği içerisinde istihdamı arttırmak gibi birtakım amaçlarla yaygın eğitim faaliyeti yürütülmektedir. Bu ve benzeri amaçlarla dünya da yaygın eğitime evirilmiş ve bu yolla toplumun en kırılgan grupları olan gençler ve kadınlar yeni yetenekler edinip sosyal hayata katılmıştır” dedi.
Avşar, 2023 İzleme ve Değerlendirme Raporu değerlendirildiğinde ülkemizde yaygın eğitime büyük rağbet olduğu, bu modelin; hem profesyonel iş hayatına mesleki bilgi takviyesi hem yeni meslek edinme hem sosyal hayata katılma hem de istihdama katkı sunması açısından önem arz ettiğini kaydetti.
Avşar, “ Seçim bölgemde de bu durumdan etkilenmiştir. En önemlisi de ekonomik ve sosyal sebeplerle toplumumuz tam bir sosyal krizin içindeyken topluma bir açıdan can simidi olan yaygın eğitim kurslarına tasarruf tedbirleri gerekçesiyle kısıtlama getirilmesi veya kapatılması tüm Türkiye’de olduğu gibi seçim bölgem Tekirdağ’da da hem kursiyerler hem de eğitmenler arasında ciddi rahatsızlıklara yol açmıştır” dedi. Avşar, yaygın eğitimin dünyadaki gelişimine vurgu yapan Avşar, yaygın eğitim modelinin kişisel gelişim ve toplumsal kalkınmaya sunduğu katkı göz önüne alındığında tasarruf tedbirleri kapsamına alınmasını doğru olup olmadığını, buna karşın ilgili bakanlığa itirazın olup olmadığını, bu hususta öğretmen/usta öğretici veya kursiyerlerden tarafınıza ulaşan talep ve şikayetlerin varlığını ve Bu duruma karşın bir çalışmada bulunup bulunulmadığını sordu.
USTA ÖĞRETİCİNİN YÜZDE KAÇI İSTİHDAM DIŞI KALMIŞTIR?’
İstihdamda da önemli bir kesime hitap ettiğini söyleyen Avşar; “Raporda görüldüğü üzere yaygın eğitimde istihdam edilen 200 bini aşkın öğretmen/usta öğreticinin yüzde kaçı istihdam dışı kalmıştır? Bunları istihdama katmaya yönelik bir girişiminiz bulunmakta mıdır? Kapanan söz konusu kursları ikame edilmesi ve oluşan mağduriyetlerin giderilmesine yönelik yeni bir formül arayışınız var mıdır? Bu hususta diğer kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör temsilcilerinin işbirliğinde bir planlama yapmayı düşünüyor musunuz?” diye konuştu.
Haber/Semih SARMA
Yorumlar
Yorum Yap