Gözden kaçırmayın
BAL 9.grupta hafta içi mesaisiAvşar, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının stratejik planında yer verdiği temel değerlere değindi. Avşar, “Sayın Bakan 2024-2028 Stratejik Planını incelediğinizde; insan odaklı, yenilikçi, çevreye duyarlı ve sürdürülebilirlik temel değerleri üzerine kurguladığınız ifade ediliyor. Peki uygulamaya ne kadar yansıyor? Uygulamaya baktığımızda; Mesela Yap-İşlet-Devret’lerin millete yükü ne kadar insan odaklı? Garanti ödemeler ne kadar sürdürülebilir? 21/B usulü ile verilen ihaleler ne kadar yenilikçi?”, şeklinde konuştu.
KAMU ZARARINA YOL AÇIYOR
Avşar, 2002-2024 kıyaslama yaptığımızda rakamların arttığını, sürekli bu kıyasın yapıldığını ancak nasıl yapıldığı, kaça yapıldığı, daha uyguna yapabilir miydi, vatandaşa daha az yük olur muydu ondan bahsedilmediğini kaydetti. Avşar; “Sayın Bakan, 4,5 milyon ailemiz devlet yardımıyla geçinirken, ekonomik durum ortadayken, döviz endeksli garantili geçişlerin sayısını arttırarak bir büyüme hedeflemek doğru değildir. Pazarlık usulü ile devam edilmesi ve adrese teslim ihale düzeni devri bitmelidir. Kamu İhale Kanunu’nun 21’inci maddesinin (b) bendinde öngörülen şartlar oluşmadığı halde pazarlık usulü ile ihale yapılması maalesef son birkaç yılda sık sık başvurulan bir yöntem olmuştur. Bu durum Sayıştay raporlarında da karşımıza çıkmakta büyük kamu zararına yol açmaktadır” dedi.
DÜNYANIN HİÇBİR ÜLKESİNDE BUNUN ÖRNEĞİ YOKTUR
Avşar, iktidarın böyle bir bakış açısına sahip olduğunu düşünmediklerini ve en azından bu 21/B suiistimalinden ülkeyi kurtarmak için bu hususta, muğlaklığı ve belirsizliği giderecek, kanundaki açığı kapatacak bir kanun teklifi verdiklerini ve dikkate alınması gerektiğini 21/B usulü bütçenin kara deliği olduğunu ifade etti. Avşar, bütçe konuşmasında Cahit Turan’ın Kuzey Marmara Otoyolu yapım ve işletim süreçlerinde yer alan firmaların CEO‘luğu ile sorumlu bakanlıktaki bakanlığına ilişkin yaşadığı etik olmayan duruma dikkat çekti. Kuzey Marmara Otoyolu işletiminde ilgili firmalara, bakanlığı döneminde tutturulması imkânsız geçiş garantileri veren ve 2019 Sayıştay raporlarında tespit edilen Cahit Turan’ın yeniden Kuzey Marmara Otoyoluna CEO olmasını eleştiren Avşar şöyle konuştu; “Daha önce aynı firmanın CEO’su iken bakan olan, şimdi tekrar aynı şirketin CEO’su olduğu bir şirkete, üstelik hazine garantisi devam olan bir şirkete CEO olması siyasi etik ve ahlak şöyle dursun hiçbir değerle bağdaşmaz. Dünyanın hiçbir ülkesinde bunun örneği yoktur” dedi.
EKSİKLER GİDERİLSİN
Avşar; “Bu arada kamuda tasarruf tedbirleri diye personelin servisine kadar müdahale edip bu işlere en ufak bir ses dahi çıkarmayan Sayın Mehmet Şimşek’e de buradan selamlarımı gönderiyorum. Size de -bu işi onaylamıyorsanız- bu şirketlere yeni imtiyazların sağlamaması için ne gibi tedbirler alıyorsunuz, onu sormak istiyorum”dedi. Avşar, sözlerinde Temmuz Ayında Meclis’ten geçen Türk Sivil Havacılık Kanunun 9 uncu maddesine yer verdi. Avşar, 9 uncu maddenin özetle karayolları sınırı içeresindeki karayolları arazilerinin depolama ve ‘tamamlayıcı tesisler’ yapılmasını öngördüğünü ve gerekçenin de büyükşehirlerin yükünü azaltmak ve 6 Şubat depremlerinde de bu konuda hissedilen eksikliklerin giderilmesi olduğunu söyledi. Avşar; “Fakat kafalarda yap-işlet-devret modeliyle işletilen yollarda işin nasıl yapılacağı, ‘tamamlayıcı tesisler’ ifadesinin neyi kapsadığı gibi pek çok soru işareti kalmıştı. O zaman da genel kurulda ifade ettik. İstanbul TEM Otoyolunun tam ortasında buna uygun bir istasyon örneğini anlattım. Bu istasyonun inşaatı tamamlanmış ama açılmamıştı. Ruhsatı olmayan, Karayolları Genel Müdürlüğünün sorumluluğunda olan TEM Otoyolu GOP mevkiinde, Selimpaşa-Kurtköy Mehmetçik Vakfı Tesisleri arasındaki -130. Km’de- tek istasyondur. Bu kanun geçer geçmez hizmete açıldı. Çokta güzel bir video hazırlamış firma, keşke bize de video oynatma imkânı verilseydi de bizde gösterebilseydik. Ama internette var. Avrupa’nın en büyük istasyonu, 11.000 m2 arazi, Türkiye’nin en yüksek satış potansiyeline sahip noktası olduklarından bahsediyor.”, şeklinde konuştu. Ve Bakan Uraloğlu’ndan bu yasa olmadan bu istasyonun nasıl yapıldığı, Karayollarına ait bu arazileri nasıl, hangi usul ile verdiklerini izah etmelerini talep etti.
HIZLI TREN PROJESİNİN AKIBETİNİ NEDİR?’
Konuşmasında Tekirdağ’la ilgili ulaşım problemlerine değinen Avşar, Çerkezköy Lojistik Merkezi, Halkalı-Çerkezköy, Çerkezköy-Kapıkule hızlı tren projesinin akıbetini ve hızlanması gerektiğini, Süleymanpaşa-Muratlı, Süleymanpaşa-Hayrabolu yolları arasındaki eksiklikleri ile sürekli kazaların olduğu Tekirdağ-Malkara, Tekirdağ-Muratlı, Malkara-İpsala yolunun tamamlanmasını talep etti.
Avşar, “Süleymanpaşa-Malkara arası yolun aydınlatma problemlerinin çözülmesini bekliyoruz. TOKİ’nin yaptığı konut projelerinde Karayolları Genel Müdürlüğü üzerine düşen bağlantı yollarını yapmakta ayak sürüyor, işi belediyelere ihale ediyor. Lütfen yükümlülüklerini hatırlatın ve kendi sorumluluk alanlarındaki bu yolları bir an önce tamamlamalarını talep ediyoruz” dedi.
Haber/Semih SARMA
Yorumlar
Yorum Yap