Gözden kaçırmayın

 13 yaşındaki kızını öldürüp intihar süsü verdi! 13 yaşındaki kızını öldürüp intihar süsü verdi!

İçişleri Bakanlığı tarafından 2005 yılında başlatılan 112 Acil Çağrı Merkezi Projesi, acil çağrı hizmetlerinin tek numara altında birleştirilmesini hedefliyor. Proje kapsamında; 110 İtfaiye, 112 Sağlık, 122 AFAD, 155 Polis İmdat ve 156 Jandarma çağrı hatları tek çatı altında toplanarak 112 Acil Çağrı Merkezi bünyesinde hizmet vermeye başladı. İlk olarak 2009 yılında Antalya ve Isparta’da pilot uygulama olarak hayata geçirilen sistem, 2021 yılı itibarıyla 81 ilde devreye alındı. Böylece Türkiye genelinde vatandaşların tek numara üzerinden acil yardım talep edebilmesi sağlandı.


GEREKSİZ ÇAĞRILAR HAYATİ TEHLİKE YARATIYOR


Her yıl 112 Günü’nde yapılan etkinliklerle, acil çağrı hattının bilinçli kullanımı konusunda vatandaşlar bilgilendiriliyor. Bu kapsamda, TRT’de yayınlanan Teşkilat dizisinde de 112 Acil Çağrı Merkezleri’ndeki yoğunluk ele alındı. Dizide, gereksiz çağrıların hattı meşgul ederek gerçekten ihtiyacı olan kişilerin yardım almasını zorlaştırdığına dikkat çekildi. Yetkililer, vatandaşların 112 hattını sadece acil durumlar için kullanması gerektiğini hatırlatarak, yanlış ihbarların hayati risk oluşturduğunu vurguladı. 


Haber / Şaban KARDEŞ