Gözden kaçırmayın

8 yaşındaki Rüya kazada hayatını kaybetti8 yaşındaki Rüya kazada hayatını kaybetti

Çerkezköy İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünde gerçekleştirilen kahvaltıya İlçe Milli Eğitim Müdürü Erdal Aslan, şube müdürleri Yunus Durmuş, Nevzat Böğüş, Osman Türe ile basın mensupları katıldı.

BİLGİLER VERDİ

Çerkezköy’de yaklaşık 50 bin öğrenci olduğunu belirten Aslan, “Bizim 7 tane kurumumuz var. Bu 7 kurumda 1327 tane öğrencemiz eğitim alıyor. İlkokullarda 18 tane ilkokulumuz var. Burada da 18 bin 641 öğrencimiz var. Ortaokullarımızda 22 tane okulumuz var. 14 bin 998 öğrencimiz var. 15 tane lisemiz var. 9 bin 532 öğrencimiz var. Toplamda 44 bin 498 buna Mesem dahil değil. MESEM ile birlikte toplamda 46 bin civarı öğrencimiz var tabi özel okullarımız da dahil değil. Bunların hepsini dahil ettiğimiz zaman yaklaşık 50 bin öğrencimiz var. İlkokulda öğrenci sayımız biliyorsunuz ilkokul 1 ile 4 arası 7 ile 11 yaş 18 bin 600 öğrenci var. 11 ile 15 yaş arasında 14 bin öğrencimiz var. Arada 3-4 bin fark ortaya çıktı. Lisede 15 ile 18-19 yaş arasına orada da 9 bin 500, yaklaşık olarak orada da 3-4 bin fark çıktı. Yani bu şehir her sene bin öğrenci yeni katıyor demektir. Çünkü dört senede bir 4 bin atıyor. Yani bu şehre bin öğrenci her sene yeniden geliyor. Öğrenci sayısını 30’a böldüğümüz zaman yani derslik sayısına en az 32 derslikli bir okul eder. Her sene buraya şu anki okullarımızın haricinde yeni bir okul yapılması gerekiyor. Öğretmen sayımız yaklaşık 2 bin 300 tane kadromuz var. 300 tane de ücretli öğretmenimizle birlikte 2 bin 600 öğretmenle de çalışmış bulunmaktayız.” şeklinde konuştu.

YÜZDE 60-70 ORANINDA NORMAL EĞİTİME GEÇECEĞİZ

2024 yılında yapılan YKS’de ilk binde 1 öğrencileri olduğunu ifade eden Aslan, “Akademik başarılar noktasında elimizde veriler var tabi ama bunlar LGS ve YKS başarı durumu değil. Mesela LGS’de 2024’te yüzde 1’lik dilimde 5 öğrencimiz var. Yine LGS’de 24’te yüzde 5’lik dilimde 60 öğrencimiz yüzde 10’luk dilimde de 170 öğrencimiz var. YKS’de 2024’te ilk binde 1 öğrencimiz, ilk 10 binde 40 öğrencimiz var. Tekirdağ geneliyle ilgili en iyi üç ilçemiz var nüfus bakımından, potansiyel bakımından. Çorlu mesela bu noktada büyük bir ilçedir. Ondan sonra Süleymanpaşa ile bizimki hemen hemen eşit. Birkaç yıl içerisinde Süleymanpaşa’dan daha fazla öğrencisi, öğretmeni olan bir ilçe haline geliriz. İnşaatı devam eden 12 okulumuz tamamlandığında yüzde 60-70 oranında normal eğitime geçeceğiz.

 

Okul öncesinde ikili eğitim yapıyoruz yönetmelik icabı. Anaokullarımızda ve 7 okulumuzda ikili eğitim yapıyoruz.  Bu ikili eğitim yapan okullarımızda tam gün eğitim isteyen velilerimize yönelik kulüp çalışması olur. Velinin isteği doğrultusunda kulüp çalışması yapılabiliyor. İlkokullarımızda 8 okulumuz ikili, 10 okulumuz normal eğitim yapıyor. Yani yüzde 60’ı normal eğitim yapıyor. Ortaokullarımızda 12 tanesi normal 10 tanesi ikili eğitim yapıyor. Burada da tersi. Yüzde 50 diyebilir. 15 lisemizin sadece 1 tanesi ikili eğitim yapıyor o da Halit Narin. Bizim şu anda 12 tane okulumuzun inşaatı devam ediyor. Bu 12 okuldan sonra şu anda yaklaşık ikili eğitim yapan 18 okulumuz var. Bu 18 okuldan 12’si bittiği zaman yüzde 60-70 bir oranda biz normal eğitime geçmiş olacağız. Devam eden okullardan hemen hemen 2 tanesi hariç hepsi ilkokul, ortaokul.” diye konuştu.

GÜZEL DÖNÜŞLER ALDIK

Maarif model hakkında bilgiler veren Aslan, “ Bakanlığın dijital ve yüzyüze eğitim planlamaları doğrultusunda ilçemiz öğretmenleri Maarif Modeli kapsamında eğitimler almıştır. Model bakanlığın planları doğrultusunda 1, 5 ve 9. Sınıflarda uygulanmaya başlanmıştır. Modelin yaygınlaştırılması ve uygulamada kolaylığın sağlanması için tüm toplantılarda gündem maddesi olarak işlenmiştir. Öğretmenlerimiz ve bizler bunun eğitimini aldık. Maarif model gelişime açık bir modeldir. Geri dönüşleri okullara gittiğimde öğretmenlerimize soruyoruz. Karne gününde birinci sınıf öğretmenleriyle görüştüğümde müthiş bir memnuniyet vardı. Bizim maarif modeliyle birlikte yüzde otuz beş civarında müfredat azaltılması gerçekleşti. Ama bu müfredat azaltılması gerçekleşmesine rağmen uygulamaya dönük olduğu için konular biraz ders işlemeyi ağırlaştırıyor. Belki ileride bakanlığımız bu noktada da geri dönüşleri aldığı zaman tekrardan şey yapacaktır. Yani duygusal beceriler, karakter eğitimi gibi birçok alanı var. Karakter eğitimi de biliyorsunuz her çocuğun bir erdemli insan olarak yetiştirilmesi gerekiyor. Çok iyi matematikçiler, çok iyi muhasebeciler, çok iyi teknik eleman yetiştirebilirsiniz. Ama ülkesini, vatanını, milletini sevmeyen bir insanı ne kadar yetiştirirsen yetiştirin bu insan fayda vermez. Bu modelle ilgili bilgi paylaşıp veliler ve vatandaşlara duyurulması noktasında sizlerin de desteğini bekliyoruz” dedi.

BİZİM MAVİ YAKALI İNSANA DA İHTİYACIMIZ VAR

Meslek eğitiminin öneminden bahseden Aslan, “ Özellikle bu lise düzeyindeki çocuklarımızın akademik başarısı değil de mesleğe yönlendirme noktasında sizlerin desteğine ihtiyacımız var. Emek şehrinde ara eleman sıkıntısı yaşadığımız bir yerde çocuklarımızın bazılarının kabiliyetleri belki de o anlamda ara eleman olmaktır. Bunu da biraz sempatik hale getirmemiz gerekiyor. İlde biz beyaz yakalı insan yetiştireceğiz. Beyaz yakalı insan değil, hayır. Bizim mavi yakalı insana da ihtiyacımız var bu ülkede. O çocuk da o hayatını orada geçirecektir, orada çalışmasını yapacaktır. Bütün velilerimize biz böyle doktor, avukat, hakim yetiştirecek çocuklarımız deyip akademik başarıya yönlendirdiğimiz zaman bizim akademik başarısı skalamızın her çocuk başarılı olamayabilir. Bu çocuğun başarısız olduğunu da göstermez, onu da söyleyeyim. El becerisi yüksek olan, sosyal zekası yüksek olan bir çocuğun akademik başarısı düşük olabiliyor. Ama o çocuk akademik başarısına bakınca başarısız. El becerilerine baktığınız zaman başarılı. Ya da sanat bölümüne baktığınız zaman başarılı. Ya da spor alanına baktığınız zaman başarılı. Nereden baktığınıza bağlı. Ama sadece de akademik başarısı, matematiğine, kimyasına, fiziğine bakarsanız başarısız olur. Diğer çocuklara da haksızlık etmiş oluruz. Bu noktada biz dediğim gibi eğitimin diğer alanlarında da ara sıra böyle buluşabiliriz, bize yardımcı olabilirsiniz. Çocuklarımızın ve velilerin bir şekilde bilinçlendirilmesi gerekiyor. Biz her türlü eleştiriye açığız. Bir okulun yolu bozuk olur, okulda eksiklik olur eleştirirsiniz. Ama bir de veliler öğrenciye nasıl faydalı olabiliriz? Eğitime nasıl faydalı olabiliriz? Ona bakmak istiyorum” dedi.

SENDİKALARLA GÖRÜŞME SAĞLADIM

Geçtiğimiz günlerde 6 sendika ile yaptığı toplantı hakkında bilgiler veren Aslan, “ Ben istişareye açık bir insanım ama son kararı kendim veririm. Geçtiğimiz günlerde altı sendika ile toplantı yaptım. Geldiklerinde kendilerine geçmişle ilgili bir tek cümle kullanmamalarını istedim. Gelecekle ilgili konuşmak istediğimi söyledim. Ben 12 Aralık 2024 tarihinde göreve başladıktan sonra sendikaların geçmişte yaşadığı kavgaları ve eleştirileri kabul etmiyorum. Arkadaşlarla görüştük beni de dinlediler. Kimisinin üye sıkıntısı var, kimisinin fikirsel olarak problemleri, maarif modelle ilgili ve okulların yönetimi ile ilgili sorunları var. Hepsini dinleyeceğiz. Ortak akılla, devletimizin, milletimizin verdiği görevi hep birlikte en iyi şekilde yapacağız. Kimse dışlanmayacak” dedi.

Haber/Faik Onur KAYA